کیک ساده وانیلی لذیذ

کیک ساده وانیلی
کیک ساده وانیلی

یکی از خوشمزه ترین کیک هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ساده وانیلی لذیذ ست که امروز قصد دایم در سایت فست فود طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای کیک ساده وانیلی لذیذ

  1. کره یا روغن جامد 230 گرم
  2. شکر 2 پیمانه
  3. تخم مرغ 4 عدد
  4. آرد 3 پیمانه
  5. شیر 1 پیمانه
  6. وانیل 1 قاشق چایخوری
  7. بیکینگ پودر 4 قاشق چایخوری
  8. نمک 1/2 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه کیک ساده وانیلی لذیذ

کیک ساده به خودی خود خوشمزه و پوک است و به عنوان عصرانه در کنار چای و قهوه هیچ چیزی کم ندارد. اما برای مناسبت های خاص میتوانید آن را با استفاده از پودر قند و میوه های تازه و خوش آب و رنگی مثل مثل توت فرنگی تزیین کنید. برای آشنایی با کیک های ساده دیگر میتوانید دستور تهیه کیک شکلاتی ساده، کیک ماست، کیک شیر یا کیک دارچینی آسان را ببینید. در ادامه آموزش طرز تهیه کیک ساده را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید.

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.آرد ، بیکینگ پودر و نمک را مخلوط و 2 بار الک کنید و کنار بگذارید ، برای شروع کره و شکر را داخل کاسه ای بریزید و حدود 10 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.تخم مرغ ها را به نوبت به مایه کیک اضافه کنید و با دور تند همزن بزنید تا مواد خوب مخلوط و یکدست شوند.

آرد را قاشق قاشق به مایه کیک ساده اضافه کنید و در یک جهت و به آرامی مخلوط کنید، همزمان شیر را نیز اضافه کنید ( کمی آرد و کمی شیر و به همین صورت کم کم مواد را اضافه و مخلوط کنید ) ، در انتها وانیل را نیز اضافه نمایید.

قالب کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک ساده را داخل قالب بریزید ، سطح کیک ساده را با قاشق صاف کنید و داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید ( دمای فرها متفاوت میباشد و پس از 20 دقیقه باید کیک را چک کنید ).کیک ساده را پس از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.

بعد از پخت و تهیه کیک ساده آن را به آرامی از قالب خارج و سرو کنید. برای تزیین میتوانید از شکلات ذوب شده، خامه یا پودر قند استفاده نمایید ( از این کیک میتوانید در تهیه کیک تولد و … استفاده کنید).

کیک ساده وانیلی
کیک ساده وانیلی

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *