گل کلم سوخاری مخصوص

گل کلم سوخاری

یکی از خوشمزه ترین سوخاری هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید گل کلم سوخاری مخصوص است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سوخاری را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه گل کلم سوخاری

گل کلم نصف گل کلم متوسط
آرد نخودچی یک پیمانه
فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
پودر سیر یک قاشق چای خوری
پودر زنجبیل یک قاشق چای خوری

 

طرز تهیه گل کلم سوخاری

ابتدا گل کلم را با دقت می شوییم و آبکشی می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. پس از این کار گل کلم رو به قطعات درشت تبدیل می کنیم. اگر قطعات گل کلم خیلی ریز باشند در پایان پخت ، ظاهر غذا جالب نمی شود.در طرز تهیه گل کلم سوخاری، ابتدا لازم است یک قابلمه را پر آب کنید و بر روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش آید، سپس گل کلم ها را درون آب جوش بریزید، حال قابلمه را از روی شعله بردارید تا گل کلم ها نرم نشوند.

یک دقیقه زمان برای ضدعفونی شدن گل کلم ها کافی است، سپس آنها را آب کش کنید، تا آب اضافی خارج شود. در مرحله بعد باید خمیر سوخاری را تهیه کنید، برای این کار لازم است، مقداری آرد سوخاری را درون یک کاسه ریخته و سپس پودر زنجبیل، بکینگ پودر، فلفل سیاه و مقداری نمک را به آن اضافه نمایید، بعد از مخلوط کردن مواد، مقدار کمی آب گرم به مواد اضافه کنید تا مواد به حالت خمیری در آید.

در مرحله آخر، ظرف گودی را بر روی حرارت قرار دهید و به میزان کافی درون آن روغن بریزید، مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که گل کلم ها درون آن شناور باشند. پس از داغ شدن روغن، گل کلم ها را در داخل خمیر می زنیم، به طوری که خمیر کاملا آنها را پوشش دهد، سپس گل کلم های آغشته شده در خمیر را درون روغن سرخ می کنیم و بعد آنها را بر روی دستمالی قرار داده تا روغن آنها گرفته شود، به این صورت پیش غذای شما آماده شده و می توانید همراه سس میل نمایید.

Check Also

کبک سوخاری برای مجالس و میهمانی

اگر میهمانی در پیش دارید و هنوز غذایی شیک به ذهنتان نرسیده است نگران نباشید.امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *