جزیره شامیان

جزیره شامیان جزیره ای تاریخی است که در عصر سانگ و کینگ نقشی اساسی در تجارت خارجی داشته است. این جزیره مساحتی معادل 0.3 کیلومتر مربع ، 900 متر از شرق به غرب و 300 متر از شمال به جنوب را دربر می گیرد. جزیره شامیان در جنوب با رود مروارید هم مرز است و با کانال این جزیره کوچک بیضی شکل مساحتی با طول ۰٫۳ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و توسط آب‌های منطقه لیوان (Liwan) شهر گوانجو احاطه شده است. جزیره سه خیابان شرقی غربی با نام های بلوار شمالی Shamian ، بلوار جنوبی Shamian و بلوار Shamian دارد ، همچنین 5 خیابان شمالی جنوبی با نام های خیابان Shamian 1 تا 5 نیز در جزیره وجود دارند ، به این ترتیب کل منطقه جزیره به 12بخش تقسیم میشود.  نام این جزیره در لغت چینی به معنای “سطح شنی” است و در اطراف آب احاطه شده است ، دقیقاً مانند کشتی غول پیکری است که در کنار آب  قرار دارد. چهل و دو ساختمان از صد و پنجاه عمارت این جزیره ، با سبک های گوتیک و باروک و نئوکلاسیک ساخته شده اند و از بناهای تاریخی و گردشگری شهر گوانگژو چین به شمار میروند.

باغ گیاه شناسی جنوب چین  در تور چین یک باغ مطالعات گیاه‌شناسی بزرگ در گوانگژو چین است که در سال ۱۹۲۹ توسط گیاه شناسی به نام چن هونیونگ (Chen Huanyong) تاسیس شد. این باغ گیاه شناسی که در شمال گوانجو قرار دارد، قدیمی ترین و بزرگترین باغ گیاه شناسی گرمسیری در جنوب آسیا در کشور چین است.

این باغ دارای زمینی به مساحت ۱,۱۵۵ هکتار با ۲,۴۰۰ گونه گیاهی متنوع است. باغ گیاه شناسی جنوب چین بر روی تحقیقات بوم‌شناسی، گیاه‌شناسی سیستماتیک و تکاملی، منابع گیاهی، بیوتکنولوژی، چشم انداز و باغبانی تمرکز دارد. در این باغ مجموعه‌ای از نادرترین گیاهان نگهداری می‌شود. مجموعه باغ گیاه شناسی یک مرکز تحقیقات علمی و فرهنگی نیز دارد. این باغ توسط نخست وزیر چین در سال 1978 به روی عموم مردم باز شد.

باغ گیاه شناسی جنوب چین

در سال 2008 ، باغ گیاه شناسی جنوب چین در تور چین لحظه آخری از آکادمی علوم چین توسط دولت ملی گردشگری به عنوان یک جاذبه گردشگری در سطح Aشناخته شد. در ژانویه سال 2017 ، وب سایت رسمی باغ گیاه شناسی نشان داد که باغ گیاه شناسی جنوب چین از آکادمی علوم چین دارای هفت بخش اداری است که شامل دو آزمایشگاه کلیدی استان ، یک مرکز تحقیقات فناوری مهندسی استان ، یک مرکز استانی منابع استانی و یک مرکز ارزیابی است. سه آزمایشگاه اصلی آکادمی علوم چین ، چهار مرکز تحقیقاتی در سطح پارک و سه سایت تحقیقاتی مشاهده ای زیست محیطی میدانی نیز از دیگر بخش های این باغ گیاه شناسی می باشند. این باغ بهترین محیط را برای تحقیقات علمی و سیاحتی برای آموزش و پرورش فراهم می آورد . در باغ گیاه شناسی شانگهای گونه های زینتی بسیاری جمع آوری شده اند که بعضی از این گونه ها در حال انقراض هستند . همچنین این باغ در کشورهای هلند و کانادا نیز جوایز بین المللی را برنده شده است .

از مهمترین جاذبه های دیدنی روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

–           دریاچه ی بایکال: این دریاچه عمیق ترین دریاچه جهان است که در بین آثار یونسکو نیز قرار گرفته است این دریاچه زیبایی منحصر به فرد خاصی دارد .

–           اثر تاریخی مادر میهن : این مجسمه ی یکی از بهترین شاهکارها در تور اروپا است که به ارتفاع ۸۵ متر ساخته شده و دو برابر مجسمه ی آزادی کشور آمریکا است . با توجه به زیبایی بی نظیر و طول آن در کتاب گنیس ثبت شده است .

 

–           کلیسای جامع سنت باسیل : این کلیسا یکی از زیباترین بناها می باشد که توسط  هشت کلیسای دیگر با رنگ های مختلف احاطه شده است . این اثر یکی از زیباترین جاذبه های کشور روسیه است .

–           کوه های البروس : این کوه ها بلندترین نقطه ی روسیه را تشکیل داده البته به عقیده ی برخی از افراد بلندترین ناحیه ی اروپا نیز می باشد که فرصت بی نظیر ایکی و کوهنوردی را برای کوهنوردان فراهم کرده است . شما می توانید با تور روسیه از این مکان های زیبا دیدن کنید

جاذبه های بالی

همین اکنون می توانید تور بالی را انتخاب کنید تا از جاذبه های  بالی دیدن کنید . این جزیره همواره مورد انتخاب گردشگران است به ویره بیشتر زوجین برای گذراندن لحظات رمانتیک سفر به این جزیره را انتخاب می کنند .

از مهمترین جاذبه های دیدنی بالی :

ساحل سانور یکی از جاذبه های ساحلی بالی است که همواره در تور بالی نیز قرار داده می شود در بین مردم بومی این ساحل به عنوان ساحل خروپف شهرت دارد . شما می توانید آرامش مطلق را در این ساحل احساس کنید .

–           پورا لوهور معبد شگفت انگیز : این معبد باشکوه بر روی صخره ای ساخته شده است که از آن می توان به منظره ی بسیار فوق العاده ای دست یابد گرچه در گذشته همه ی افراد امکان بازدید از آن را نداشتند ولی امروزه به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی بالی در دسترس گردشگران است. با تور ایتالیا حتما سفر کنید.

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *