معابد و مکان های مذهبی و گردشگری هند

هند کشروری زیبا و دارای قدمت بسیار است که مکان های گردشگری بسیار دارد از جمله معابد تاریخی و زیبا که نمونه هایی از آن نام برده می شود:

هاریدوار

هیچ سفر معنوی را هرگز نمی توان بدون بازدید از هاریدوار، یکی از مقدس ترین مکان های زیارتی هندوها، کاملاً در نظر گرفت.

هاریدوار واقع در منطقه اوتاراکند، به معنای واقعی کلمه “محل اقامت لرد لرد ویشنوو سرزمین افسانه ها” است. به عنوان یکی از هفت شهر مقدس هند، در نظر گرفته شده است .

هر ساله میلیون ها نفر از مردم به آن احترام می گذارند تا احترام خود را به پروردگار بپردازند ، یا گناهان خود را شستشو دهند.

با این حال، با گذشت زمان، هاریدوار از اینکه یک شهر صرفاً مذهبی به یک مرکز فرهنگی و معنوی چند جانبه تبدیل شود ، تکامل یافته است و تنها پس از کاوش در هاریدوار خواهید فهمید که فقط بازدید از معابد و غرق شدن در آنجا چیز دیگری برای شهر وجود دارد.

هاریدوار دارای هوای عرفانی است، و گزینه مناسبی برای تعطیلات برای هر کسی است که به دنبال ارتباط معنوی است و همچنین فرصتی برای لذت بردن و نزدیک شدن به طبیعت است.

ویشنودوی

این شهر ، در تپه های تریکوتا ، در فاصله 13 کیلومتری کاترا در ارتفاع 1560 متر از سطح دریا با ابرهای روشن و هوای کم رنگ قرار دارد ، این شهر معبد غار مقدس ماتا ویشنودوی است که دارای معنویت و نشاط در جو است.

 

کانیاکوماری

کانیاکوماری واقع در جنوبی ترین نوک شبه جزیره هند در تور هند ، یک شهر ساحلی در ایالت تامیل نادو است.

پیش از این با نام کیپ کامورین شناخته می شد، کانیاکوماری با کوه هایی احاطه شده است و با ساحل های پر جنب و جوش مرز، با مزرعه های برنجی و درختان نارگیل پوشیده شده است و همچنین دارای تکه های بلند زیبایی شناختی تپه هایی با دره های عظیم و دشت های میان دریا و زمین کوهستانی است.

 

از زمان های بسیار قدیم، كانیكوماری یكی از مراكز مهم دین، هنر و فرهنگ بوده است.

معروف به تنها مکان هند است که می توانید طلوع و غروب خورشید را در همان ساحل مشاهده کنید، کانیاکوماری یک مکان توریستی بسیار محبوب است ، نه فقط به دلیل این پدیده جغرافیایی بی نظیر بلکه به دلیل سواحل بکر و همچنین معابد آن و کلیساهایی که در طول سال تعداد زیادی گردشگر را به این شهر جذب می کنند.

 

چنای

چنای که قبلاً با نام مادراس شناخته می شد، چهارمین شهر بزرگ کشور است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جنوب هند است.

شهری که دارای یک تاریخ فرهنگی غنی است، چنای میراث خود را با سبک زندگی پر رونق و مدرن خود متعادل می کند.

آسمان شهر چنای با داشتن یک قلب بزرگ، به دلیل آسمان خراش های برجسته خود که یک منظره در امتداد ساحل را تشکیل می دهند، مشهور است، اما قلب چنای هنوز هم در بسیاری از معابد قدیمی و کلیساها با نقاط مختلف شهر قرار دارد.

چنای که در فرهنگ غنی جنوب هندوستان واقع شده است  شهری است که دارای ابعاد وسیعی است که می توان آن را کشف کرد و صرف نظر از اینکه به کجا می روید، این شهر جذابیت های دنیای قدیمی دارد که از تحت الشعاع خودداری می کند.

 

معبد آفتاب

شاهکار معبد معماری هند، سان تمپل مظهر معماری نفیس و معنویت بی بدیل است.

معبد خورشید در کناراودوشا واقع شده و دارای ابعاد گسترده و نمونه ای باورنکردنی از نبوغ است. آفتاب که روی یک ارابه باشکوه نشسته است، پیروزی پادشاه نارسیمه زاده اول (که تعدادی از مهاجمین مسلمان را شکست) به تصویر می کشد.

معماری باورنکردنی که شامل 12 جفت چرخ حک شده، سالن ارائه، تحمیل سقف هرمی و صحنه های وابسته به عشق شهوانی مهمترین محرک اصلی دوستداران هنر و علاقه مندان به سفر است که از اینجا بازدید می کنند، از این طریق معبد آفتاب را به یکی از بهترین مکان های دیدنی  برای یک تور مذهبی  و گردشگری در هند تبدیل می کند.

 

هموند صاحب

این مکان مذهبی در یکی از مکانهای دیدنی کشور قرار دارد که به جذابیت خود در تورهای مذهبی در هند می افزاید.

 

برخلاف سایر زیارتگاه های سیک در هند، هموند صاحب دارای یک ساختار پنج ضلعی است. از زیبایی های دیدنی این مکان قابل ذکر است که این زیارتگاه در میان تپه های بلند است که پوشیده از برف واقع شده است.

شخص باید با نوعی از فداکاری که زائران با وجود شرایط نامساعد اقلیمی نشان می دهند متحیر شوند. ممکن است محیط معنوی هامکونت صاحب شما را ترغیب کند تا کمی بیشتر در اینجا بمانید. همچنین می توانید با تور باکو سفر کنید.

 

کلیسای ولکانانی

به گزارش سفر باتو ، کلیسای ولکانانی، واقع در منطقه ناگاپاتینام در تامیل نادو است که مانند کلیساهای کلیسای سبک گوتیک کلیسای ولکانانی یا باسیلیکا که معماری مطلوبی دارد اما آنچه بیشترین توجه گردشگران را به این کلیسا جلب می کند تاریخ ساخت این کلیساست.

اعتقاد بر این است که توسط یک ملوان پرتغالی ساخته شده است که به عنوان قدردانی از قدرت عالی از یک طوفان شدید دریا جان سالم به در برد، این کلیسا واقعاً یکی از ارکان مهم ایمان در هند است.

همه ساله عید میلاد مری در اینجا جشن گرفته می شود و میلیون ها جانباز از سراسر جهان در آن شرکت می کنند.

 

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *