نکاتی که در سفر به روسیه و آنکارا بهتر است بدایند

سفر به روسیه برای اولین بار ممکن است بسیار مخاطره آمیز به نظر آید به گونه ای که در یک قرن پیش این مسآله تحت عنوان سیاست “در بسته” دانسته می­شد. سفر به روسیه به هیچ وجه ترسناک نیست. در حالیکه شهرهای توریستی روسیه کاملا آماده برای ورود گردشگران اند، جزییات کمی از قبل در نظر گرفته می­شود .

شهروندان بیشتر کشورها خارج از اتحادیه جماهیر شوروی سابق قبل از ورودشان نیاز داشتند که درخواست ویزا کنند.این پروسه کاملا منصفانه و آسان است اما دعوت از یک متصدی مجاز گردشگری یا از یک شهروند روسی هم نیاز است. تنها راه گریز ، رفتن با کشتی و سفر دریایی است. به بازدید کنندگان از طریق دریا به محض سفر به روسیه ،۷۲  ساعت ویزای رایگان داده می شود.اگر آنها از طریق یک آژانس مسافرتی سفرشان را ترتیب داده باشند. برای بی هوا پرسه زدن آزادی زیادی وجود ندارد، اما حداقل می توان در مورد ویزا داشتن اندکی در سعی و انرژی صرفه جویی کرد.

روسیه  و تور روسیه پهناورترین کشور دنیا و همچنین یکی از همسایه های ایران نیز به شمار می رود. از همین رو کشور روسیه برای گردشگرانی که به جاذبه های تاریخی و فرهنگی علاقمند دارد و همچنین کسانی که عاشق ماجراجویی در دل طبیعت های وحشی هستند می تواند بهترین گزینه باشد. تنوع فرهنگی و سنت های مختلف در این کشور به شدت به چشم می خورد، در واقع روسیه را باید مانند یک مقصد گردشگری پهناور و مجموعه‌ای از چند فرهنگ و جاذبه‌ی متفاوت ببینید. سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارد در زندگیشان انجام دهند، از همین رو داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار داشته باشند.

کتاب خوانی عجیب روس ها

به گزارش سفر باتو ، بیش از هر چیزی در مترو و مکان های عمومی در دست روس ها و به خصوص جوان ترهایشان، کتاب دیده می شود. اگر عادت کرده ایم که در متروی ایران سر جوان ها و دیگر حتی میانسالان را در گوشی هایشان ببینیم و صدای دستفروش ها را بشنویم، در روسیه نه تنها خبری از هیچ کدام از این ها نیست بلکه مترو و مکان های عمومی جایی ست که بیشتر از هر جای دیگر در دستان مردم و به خصوص جوان ترها کتاب می بینید. در روسیه نمایشگاه و غرفه های کتاب با قیمت هایی بهتر از ایران به وفور دیده می شود.

 

موزه‌ی فضای باز آلتینکوی، از جاهای دیدنی آنکارا

موزه‌ی فضای باز آلتینکوی (Altinkoy Open Air Museum) یکی از بهترین جاهای دیدنی آنکارا برای گردشگرانی است که دوست دارند با نحوه‌ی زندگی مردم صد سال پیش در روستاهای ترکیه را از نزدیک آشنا شوند. تعامل با جاذبه‌های این شبْه‌جامعه‌، آن را برای بازدیدکنندگان در تمام سنین به‌یادماندنی می‌کند. مسجد، خانه‌ها، چشمه‌های قدیمی و هر چیز دیگری که دربرگیرنده‌ی زندگی روستایی گذشتگان باشد، در محوطه‌ی این روستا وجود دارد. گردشگران می‌توانند چیزهای جالبی از فروشگاه‌های روستا بخرند یا از خوردن غذاهای محلی سالم در فضای آزاد لذت ببرند. کارگاه‌های بسیاری هم وجود دارند که مهارت‌ها و رویدادهای مختلف خانوادگی و دوستانه‌ای را که در طول سال برگزار می‌شوند، برای بازدیدکنندگان به‌نمایش می‌گذارند.

تئاتر رومی آنکارا

تئاتر رومی آنکارا یکی از مهم‌ترین مکان‌های توریستی با قدمت بسیار بوده که تاریخ آن به قرن دوم بعد از میلاد بر‌می‌گردد و مورد توجه گردشگران تور آنکارا قرار دارد. این بنای تاریخی در سال ۱۹۸۲ کشف شده‌است و یک سال بعد حفاری‌ها جهت کشف دیگر آثار به جای مانده از ساختمان تئاتر رومی آغاز گردید. بعد از جست و جوی بسیار ، چندین مجسمه رومی کشف شد که اکنون در موزه تمدن آناتولی در معرض دید گذاشته شده‌اند.

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی

موزه‌ی تمدن‌های آناتولی (Anadolu Medeniyetleri Muzesi) را در بازار و کاروان‌سرایی قدیمی می‌توان یافت که برای احداث موزه، ساختمان‌های اداری، سالن کنفرانس، آزمایشگاه و کتابخانه‌ی آن بازسازی شده است. در نمایشگاه‌های این موزه، آثار فراوانی از باستانی‌شناسی آناتولی، از دوران پارینه‌سنگی گرفته تا دوره‌ی امپراتوری عثمانی، به‌نمایش گذاشته شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند آثار مختلفی از سنگ مرمر، شیشه، طلا، نقره و برنز را مشاهده کنند که قدمت‌شان به هزاره‌ی قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. مجموعه‌ی سکه‌های این موزه در تور آنکارا ، نمونه‌هایی از اولین سکه‌های ضرب‌شده هستند که همراه گنجینه‌های فرهنگی نادر دیگری در حفاری‌ها به‌دست آمده و اکنون درمعرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

اپرایی تماشایی که وقت تان را پر می کند

اگر در ایران به خاطر هر نوع کنسرت یا هر نوع خواننده بنام یا بی نامی مجبور هستید بالای 60 هزار تومان هزینه کنید در روسیه برای یک اپرای 4 ساعته با 60 نوازنده و 100 بازیگر و حضور چهره های شاخص موسیقی، آن هم برای نشستن در  ردیف دوم رو به روی سن 1500 روبل معادل 100 هزار تومان هزینه خواهید کرد و تا آخر سرتان گرم نمایشگاه های رنگارنگی است که بعد از بیرون آمدن از سالن با آنها رو به رو خواهید شد.

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *