آشنایی بیشتر با مبل چستر

آشنایی بیشتر با مبل چستر

لید: مبل چستر به خاطر داشتن مزایای بسیاری که دارد و همینطور معایب اندک است پس از گذشت پنج دهه همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است و طرفداران خود را دارا می باشد.

آشنایی بیشتر با مبل چستر

استفاده از مبل چستر در دکوراسیون های مختلف

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مبل های موجود در بازار را مبل چستر می توان نام برد. طراحی تلفیقی مبل چستر می توان دلیل محبوبیت گسترده آن دانست، زیرا باعث شده تا برای هر نوع دکوراسیونی نظیر دکوراسیون هایی با سبک مدرن سبک کلاسیک و حتی مینیمال مناسب باشد. چنانچه قصد خرید مبل چستر دارید باید اطلاعات لازمه و کافی را در این زمینه را داشته باشید پس با ما همراه باشید.

تاریخچه مبل چستر فیلد

مبل چستر فیلد برگرفته از کلمه فیلد است که به وسیله یکی از اشراف زاده های فرانسوی در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی طراحی و ساخته شده است و پس از آن در دیگر کشورهای اروپایی از آن استقبال زیادی شد و سپس این نوع مبل در ایالات متحده آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفت و به یکی از پرطرفدارترین و مبل محبوب ترین مبل های بازار تبدیل شد.

معایب مبل چستر

اندازه و ابعاد بزرگ مبل چستر را می توان جزو معایب آن نام برد، زیرا انواع مبل با ابعاد بزرگی که دارد و داشتن دسته های بلند و بزرگ برای خانه هایی که متراژ پایینی دارند و کوچک هستند مناسب نمی باشد به همین دلیل است که از مبل چستر در خانه هایی با متراژ های پایین استفاده نمی شود یا کمتر به چشم می آید.

 

متریال به کار رفته در مبل چستر

پارچه های بکار رفته در مبلمان چستر اغلب چرم هستند به این دلیل که پس از مدتی استفاده از این نوع مبل دچار پوسته شدن نشوند باید از کیفیت و مرغوبیت بسیاری برخوردار باشند. فوم به کار رفته در مبل چستر باید از نوع فوم سرد بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین چوب هایی که در این نوع مبل مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، چوپ هایی نظیر چوب راش، چوب روس، گرجستان و چوب گردو از کیفیت بالاتری نسبت به سایر چوب ها برخوردار هستند.

ویژگی های مبل چستر

مهمترین ویژگی مبل چستر همانطور که به آن اشاره شد در طراحی آن یعنی لمسه دوزی و متریال چرم آن است. البته این نوع مبل امروزه در مدل های متنوع و متفاوتی با جنس و متریال مختلفی طراحی و تولید شده و روانه بازار می‌شود از طراحی منحصر به فرد دیگر این نوع مبل به دسته ها و پشتی های آن می توان اشاره کرد که در مدل‌های استاندارد و اصولی این نوع پشتی صندلی و دسته ها دقیقا در یک ارتفاع قرار گرفته اند.

برای افرادی که استفاده و خرید مبل راحتی را ترجیح می‌دهند، خرید مبل چستر یک گزینه عالی و ایده آلی می باشد. زیرا این نوع مبل در دسته بندی مبل راحتی به حساب می‌آید و محصولی بسیار پر طرفدار و مدرن در سطح بین الملل شناخته شده است. در حقیقت می توان گفت مبلمان چستر همان مبلمان راحتی است که در کف و پشت آن لمسه دوزی کار شده است و طراحی ظریفی را دارا است .این  نوع مبلمان می تواند ترکیبی از چوب چرم و پارچه به صورت تلفیقی باشد که در سه نوع متفاوت مانند تمام چرم تمام پارچه و چرم و پارچه تولید شود.

تفاوت مبل چستر کلاسیک و مبل چستر مدرن

در سبک مدرن این نوع مبل پایه های فلزی و دوخت های بسیار ظریفی کار شده است، اما در سبک کلاسیک آن پایه های چوبی و لمسه دوزی های بزرگی کار شده است. مبلمان چستر در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود که عبارتند از مبل چستر ترک، مبل چستر ایتالیایی، مبل چستر فرانسوی، مبل چستر نیکولا، مبل چستر آریانا و مبل چستر کلاسیک، این موارد چند مورد از انواع مبل چستر هستند.

آشنایی بیشتر با مبل چستر

مبل چستر برای چه مکان‌هایی  با چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

طراحی این نوع مبلمان به طور تلفیقی است و برای هر دکوراسیونی با هر سبکی از جمله سبک کلاسیک سبک مدرن و همچنین مینیمال از آن می توان استفاده کرد به همین خاطر استفاده زیادی از مبل چستر شده است و طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است. بنابراین شما در زمان خرید مبل چستر می توانید با توجه به سبک دکوراسیون خود مبل چستر مورد نظر و مورد پسند خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید‌. مبلمان چستر در منازل ادارات نمایشگاه ها مطب ها سازمان ها و دفترها کارایی دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتخاب رنگ مناسب برای مبل چستر

انتخاب رنگ مبل چستر و یا هر نوع مبلمان دیگری با توجه به دکوراسیون داخلی صورت می‌گیرد. برای انتخاب رنگ مبلمان چستر معمولاً رنگ‌هایی نظیر قرمز، قهوه ای، زرشکی، طوسی و بژ استفاده می شود. که این رنگ ها جزو محبوب ترین رنگ ها در مبل چستر شناخته شده اند و به جلوه و زیباتر سازی نمای محیط کمک بسیاری می کند.

 

 

 

 

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *