قیمت روز میلگرد اصفهان و اهواز در بازار | مطمئن‌ترین مرجع قیمت میلگرد

 

قیمت میلگرد؛ مولفه‌ای بسیار مهم در پروژه‌های عمرانی

میلگرد از اصلی‌ترین اجزای صنعت ساختمان‌سازی به‌شمار می‌آید. با توجه به ضعف بتن در مقاومت کششی، مهندسین ساختمان‌سازی برای تقویت این ضعف از میلگردهای فولادی در مقاطع بتنی خود استفاده می‌کنند. میلگردها در صنعت نیز کاربرد دارند اما مهم‌ترین کاربرد آن‌ها در صنعت ساختمان است. مهندسین و ساختمان‌سازان باید از آگاهی خوبی نسبت به قیمت روز میلگرد برخوردار باشند تا نسبت به بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی هزینه‌های پروژه خود اقدام کنند.

قیمت روز میلگرد اصفهان و اهواز در بازار

با توجه به نوسان قیمت هر روزه فولاد و در نتیجه میلگرد در کشور، شما نیازمند یک مرجع مطمئن برای آگاهی از قیمت و سفارش این مصالح ساختمانی مهم هستید. در این مطلب راهکارهای سریع و مطمئن آگاهی از قیمت میلگرد معرفی می‌شوند.

عوامل مهم موثر بر قیمت میلگرد چه هستند

میلگردها مانند تمامی مصالح ساختمانی در مدل‌های مختلفی مانند میلگرد ساده و آج‌دار در بازار موجود هستند. با توجه به کاربرد هر نوع خاص از یک میلگرد در قسمت‌های مختلف ساختمان و تفاوت مولفه‌های مقاومتی آن‌ها، قیمت میلگرد می‌تواند بسیار متغیر باشد. همچنین کیفیت و کارخانه تولیدکننده میلگرد نیز می‌تواند در قیمت این مصالح ساختمانی تاثیرگذار باشد.

از نکات دیگری که می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت میلگرد داشته باشد می‌توان به قیمت آهن و فولاد در بازارهای جهانی اشاره کرد. همچنین قیمت امروز میلگرد می‌تواند به‌علت تقاضای بالای افراد و یا حتی کاهش تقاضا بالا یا پایین شود. پس قیمت میلگرد به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در ادامه به بررسی چند مورد مهم از آن‌ها می‌پردازیم.

ابعاد میلگرد

کاربرد میلگردها در صنعت ساختمان متفاوت است و به همین علت کارخانه‌ها میلگرد را در ابعاد مختلفی تولید می‌کنند. تنوع ابعاد میلگرد در قسمت قطر آن است و در طول، میلگردها در شاخه‌های 12 و 16 متری تولید می‌شوند. قطر میلگردها به علت استفاده در مقاطع بتنی مختلف بین 6 الی 40 متغیر است. باید توجه کرد که میلگردها در قطرهای بالاتر نیز تولید و عرضه می‌شوند اما بازه قطری ذکر شده، پرکاربردترین و محبوب‌ترین قطر مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی است.

آج‌دار بودن میلگرد

میلگردها در دو نوع آج‌دار و بدون آج در بازار موجود هستند. کاربرد و استفاده این دو نوع از میلگرد بسیار متفاوت است. قیمت میلگردهای آج‌دار با توجه به مراحل بیش‌تر و هزینه بالاتر ساخت، از نوع بدون آج آن بیشتر است. برای آگاهی از قیمت میلگرد باید به نوع آج‌دار و یا ساده آن توجه کرد. برای مثال اگر می‌خواهید قیمت میلگرد اهواز را بدانید باید توجه داشته باشید که میلگرد موردنظر شما از کدام نوع است.

قیمت روز میلگرد اصفهان و اهواز در بازار

گریدهای مختلف انواع میلگرد

طبق استاندارد روسی که البته امروزه در دنیا منسوخ شده است، در ایران میلگردها را با گرید A1، A2، A3 و A4 نام‌گذاری می‌کنند. میلگردها در ایران با استاندارد ملی ایران ساخته می‌شوند ولی نام‌گذاری آن‌ها هنوز طبق استاندارد روسی است. میلگردها با توجه گرید تولیدی خود از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. هرچه گرید میلگرد بالاتر باشد از مقاومت بیش‌تری برخوردار است و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر می‌باشد.

کارخانه تولیدکننده میلگرد

اگر تا به‌حال نسبت به خرید میلگرد در بازار ایران اقدام کرده باشید می‌دانید که کارخانه تولیدکننده میلگرد نقش مهمی در قیمت این محصول دارد. کارخانه‌های زیادی در داخل کشور اقدام به تولید این مصالح پرکاربرد ساختمانی می‌کنند. از کارخانه‌های مطرح در این زمینه می‌توان به کارخانه میلگرد نیشابور، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، کارخانه میلگرد کویر کاشان، هیربد زرندیه و روهینا دزفول اشاره کرد. باید اضافه کرد که کارخانه‌های کوچک بسیاری نیز اقدام به تولید این محصول کرده‌اند. با توجه به تقاضای بیش‌تر افراد نسبت به خرید از کارخانه‌های مطرح، ممکن است قیمت میلگردهای این کارخانه‌ها کمی بیشتر از کارخانه‌های دیگر باشد. همچنین کیفیت ساخت کارخانه‌های مطرح نسبتا بالاتر است.

هزینه حمل‌ونقل میلگرد

میلگرد پس از خرید توسط مشتری باید به محل مورد نظر وی منتقل شود. با توجه به حجم بالای میلگرد سفارشی توسط افراد و وزن بالای آن، هزینه حمل‌ونقل می‌تواند درصد زیادی از قیمت تمام شده میلگرد را شامل شود. اگر محل فروش میلگرد با شما فاصله زیادی داشته باشد این عامل می‌تواند هزینه شما را به‌شدت افزایش دهد. نرخ هزینه حمل‌و‌نقل در شهرهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

قیمت‌های جهانی

میلگردها از فولاد تولید می‌شوند و قیمت فولاد نیز طبق قیمت‌های جهانی می‌تواند تغییر کند. یکی از عوامل نوسان قیمت میلگرد، تغییرات قیمت‌ جهانی فولاد است. همچنین نوسانات ارز نیز بر قیمت میلگرد تاثیرگذار هستند. ترکیب این دو عامل باعث می‌شود که قیمت میلگرد روزانه دچار نوسان شود.

قیمت روز میلگرد اصفهان و اهواز در بازار

تفاوت میلگردها از نظر ظاهر و کاربرد

همان‌طور که اشاره شد میلگردها از نظر ظاهری به دو دسته آج‌دار و بدون آج تقسیم می‌شوند. در ظاهر همان‌طور که از اسم ان‌ها پیدا است، میلگرد بدون آج صاف است و میلگرد آج‌دار از ابتدا تا انتهای آن آج‌ها ادامه دارد. تفاوت اصلی این دو نوع میلگرد در نحوه استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف است. از میلگردهای بدون آج در صنعت و از میلگردهای آج‌دار در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

استفاده از میلگردهای ساده در خاموت‌ها که در صنعت ساختمان نیز کاربرد دارند رایج است. به علت استفاده از میلگردهای آج‌دار در ساختمان‌سازی عموما این نوع از میلگردها دارای قطر بیش‌تر نسبت به میلگردهای بدون آج هستند. نوع تولید این میلگردها نیز با هم تفاوت دارد و میلگردهای آج‌دار را باید با یک مرحله بیش‌تر تولید کرد که این می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

کاربرد میلگرد در صنعت و ساختمان‌سازی

در صنعت از میلگردها برای جوش‌کاری و آهنگری استفاده می‌شود. میلگردهای ساده را می‌توانید در خیلی از وسایل فلزی خانه خود مشاهده کنید. این نوع از میلگردها به علت راحتی در خم‌شدن و به اصطلاح نرمی آن‌ها در استفاده در صنایع آهنگری بسیار محبوب هستند. از میلگردهای گرید بالاتر نیز در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. در سازه‌های بتنی با توجه به نیاز مقاومت کششی بیشتر از ترکیب میلگرد با بتن، بتن مسلح ساخته می‌شود تا ساختمان از استحکام کافی برخوردار باشد. این نوع از میلگردها ترد هستند و نمی‌توان از آن‌ها برای آهنگری استفاده کرد.

قیمت روز میلگرد اصفهان و اهواز در بازار

در هنگام خرید میلگرد به این نکته مهم توجه کنید

برای خرید میلگرد باید به یک نکته خیلی مهم توجه داشت. اگر در بازار آهن و یا صنعت ساختمان فعالیت داشته باشید، احتمالا شنیده‌اید که گفته می‌شود قیمت میلگرد اصفهان امروز افزایش داشته است. این اتفاق به‌علت تقاضای زیاد میلگردهای کار‌خانه‌های مختلف در کشور است. ممکن است تولیدات یک کارخانه کاهش پیدا کند و در نتیجه آن موجودی بازار از محصولات این کارخانه صفر شود. در نتیجه این اتفاق قیمت میلگردهای آن کارخانه گران‌تر از محصولات کارخانه‌های دیگر می‌شود.

در هنگام خرید باید توجه داشت که قیمت بالاتر میلگردهای یک کارخانه لزوما به معنی کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر یک کارخانه لزوما به معنی کیفیت پایین‌تر آن نیست. برخی از کارخانه‌های کوچک‌تر برای فروش بیش‌تر، از سود خود کم می‌کنند تا درصد بیش‌تری از بازار پررقابت فروش میلگرد را در اختیار بگیرند. با توجه به نکته اشاره شده، در صورتی که تقاضا نسبت به محصولات یک کارخانه بالارود، قیمت محصولات آن نیز افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که شما می‌توانید با قیمت کمتر از یک کارخانه کوچک‌تر خریدی با کیفیت داشته باشید. همچنین در هنگام خرید میلگرد به فاصله کارخانه با محل موردنظر خود توجه داشته باشید.

قیمت روز میلگرد اصفهان و اهواز در بازار

تهران آهن؛ مرجع مناسب آگاهی از قیمت و خرید انواع میلگرد

نوسانات شدید قیمت آهن و فولاد در کشور و همچنین تقاضای بالای میلگرد با توجه به رونق صنعت ساختمان‌سازی باعث شده است که قیمت میلگرد ثابت نباشد. افراد برای آگاهی از قیمت روز میلگرد نیازمند یک مرجع مطمئن هستند و سایت تهران آهن بهترین مرجع در زمینه قیمت میلگرد است. در سایت تهران آهن شما می‌توانید نسبت به سفارش میلگرد مورد نیاز خود نیز اقدام کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *