خوراک کلاف مرغ خوشمزه برای شام

خوراک کلاف مرغ خوشمزه
خوراک کلاف مرغ خوشمزه

اگر میهمان ویژه ای داریو هنوز برای شام این مهمانان برنامه ای نچیده اید طرز تهیه خوراک کلاف مرغ خوشمزه را به شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خوراک را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر کلاف مرغ

  1. آرد حدود 1 پیمانه
  2. مایه خمیر 1 قاشق چایخوری
  3. نمک 1 قاشق چایخوری
  4. آب ولرم به اندازه کافی
  5. روغن مایع کمی

 

مواد لازم برای داخل کلاف

  1. سینه مرغ چرخ شده 1 عدد
  2. پیاز 2 عدد
  3. جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
  4. پنیر موزارلا یا پنیر گودا 2 قاشق سوپخوری
  5. نمک و فلفل به مقدار لازم
  6. پاپریکا 1 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه خمیر کلاف مرغ خوشمزه

تمام مواد را با هم مخلوط کرده تا خمیر منسجمی بدست بیاید و به دستتان نچسبد اگر لازم بود باز هم آرد ر اضافه کنید و میز کار را آرد بپاشید و از خمیر گلوله هایی بردارید چانه های خمیر را باز کنید به شکل نوارهای باریک برش بزنید.

 

طرز تهیه خوراک کلاف مرغ خوشمزه

گوشت مرغ را چرخ رده و با پنیر مخلوط بکنید.پیاز ها را چرخ کرده و آب پیاز ها را بگیریدنمک و فلفل و پاپریکا و جعفری را با هم مخلوط کنید و گلول هایی به اندازه نارنگی برداشته.نوار هایی را که از قبل با خمیر تهیه کرده ایدرا روی گلوله ها بپیچید و داخل سینی که از قبل چرخ کرده اید بگذاریدو در دمای 200 درجه به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید تا غذای مورد نظر پخته شود.

 

 

فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین میتواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه‌اي، حاوي ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بيماری های ديابتی تاثيرگذار میباشد. فيبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند كلسترول را كه عامل ديگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است، كاهش بدهد.اين فلفل خواص ضدعفونی كننده نيز دارد. كپساسين موجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولی، تركيب شيميايی دارد كه موجب تحريك سيستم ايمنی شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفونی كمك مي‌كند.

 

 

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *