کاسرول سوسیس شیک خانگی

کاسرول سوسیس شیک
کاسرول سوسیس شیک

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانیم در منزل تهیه کنیم کاسرول سوسیس شیک خانگی است که در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کاسرول سوسیس شیک

  1. سوسیس 500 گرم
  2. تخم مرغ 4عدد
  3. شیر 2لیوان
  4. نان تست 6عدد
  5. پنیر چدار 200 گرم
  6. روغن 2 قاشق

 

طرز تهیه کاسرول سوسیس شیک

سوسیسها را به قطعات دلخواه خرد کنید و آنها را تا جایی که قهوه ای شوند، سرخ کنید.نان های تست را هم به مکعب های کوچک ببرید.در کاسه ای تخم مرغها را کاملا بهم بزنید و نمک و شیر را به آن اضافه کنید. قطعات نان و سوسیس را داخل کاسه بریزید و پنیر چدار را به آن اضافه کنید.یک ظرف سرامیکی یا یک پیتزا خوری بردارید و کف آن را کمی چرب کنید. مخلوط کاسرول را داخل آن بریزید.فر را تا دمای 175 درجه ی سانتی گراد گرم کنید و سپس مخلوط را به مدت 45 تا 60 دقیقه داخل فر قرار دهید. اگر بعد از این مدت کاسرول حالت سفت به خود نگرفته بود، 20 دقیقه ی دیگر صبر کنید.کاسرول سوسیس را می توانید به همراه چای و قهوه به صورت صبحانه و عصرانه میل کنید!

 

کاسرول سوسیس شیک
کاسرول سوسیس شیک

 

مضرات سوسیس

کارشناسان تغذیه در انگلیس هشدار دادند مقدار نمک موجود در اکثر سوسیس‌ها بیشتر از نمکی است که در یک پاکت چیپس وجود دارد. گروهی از متخصصان تغذیه به مطالعه روی محتوای نمک موجود در گوشت تازه، گوشت منجمد و سوسیس‌ها پرداختند و متوجه شدند از بین 246 محصول مختلف سوسیس که در این کشور توزیع می‌شود مقدار نمک موجود در آن‌ها بیش‌تر از نمک یک پاکت چیپس است.

در واقع برای هر 50 گرم گوشت فراوری شده در هر وعده خطر بیماری‌های قلبی تا 42 درصد افزایش می‌یابد و خطر دیابت نیز تا 19 درصد بالاتر می‌روداین متخصصان می‌گویند وقتی فردی در روز فقط 2 عدد سوسیس به عنوان وعده غذایی مصرف می‌کند، حدود نیمی از حداکثر مقدار مجاز مصرف روزانه نمک را دریافت کرده است. این کارشناسان تاکید دارند که گران‌تر بودن کالا به معنی سالم‌تر بودن آن نیست، چون در برخی موارد حتی محصولات گران‌تر، نمک بیشتری دارند.

Check Also

نودل خامه ای دلچسب و لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید نودل ها هستند.امروز میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *