کرفس شکم پر مقوی و جدید

کرفس شکم پر مقوی
کرفس شکم پر مقوی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. رد ادامه مطلب زیر طرز تهیه کرفس شکم پر مقوی و جدید را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کرفس شکم پر مقوی

  1. ساقه کرفس 1 دسته
  2. پنیر خامه ای 200 گرم
  3. زیتون مغز دار خرد شده 3/4 فنجان
  4. سیر ریز خرد شده 2 حبه
  5. نمک، فلفل سیاه و آویشن به میزان دلخواه

 

کرفس شکم پر مقوی

ساقه های کرفس را خوب بشویید و به قطعه های دلخواه خوب برش دهید.و خوب با دستمال خشک نمایید..زیتون های مغز دار را خرد نمایید.پنیر خامه ای، زیتون خرد شده، سیر ریز خرد شده، نمک و فلفل سیاه را در کاسه ای با هم مخلوط کنید. کمی از مایه پنیری بردارید و داخل هر تکه کرفس را با آن پر کنید. برای زیباتر شدن کار، می توانید مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره داخل ساقه های کرفس را پر کنید. به همین ترتیب تمام ساقه های کرفس را با مواد پنیری پر کنید.سپس این پیش غذای فوق العاده ترد، آبدار و خوشمزه را در ظرف سرو بچینید و سرو کنید. کرفس شکم پر را می توانید تا چند ساعت در یخچال نگه دارید و بعد سرو کنید.

 

کرفس شکم پر مقوی
کرفس شکم پر مقوی

درباره کرفس

رفس و آب کرفس فشار خون بالا را کاهش می دهد. این خاصیت کرفس را چینی ها از صدها سال قبل می دانستند و در درمان فشار خون از آن استفاده کرده و می کنند. نوشیدن روزی یک لیوان آب کرفس، پس از حدود یک هفته فشار خون بالا را کاهش داده، به صورتی که هیچ داروی شیمیایی چنین قدرتی را نشان نداده است. ماده شیمیایی Phtalides موجود در کرفس سبب آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می گردد و نرمی و انعطاف مخصوص به آنها می دهد. به همین جهت خون به آسانی در عروق

گردش کرده و به تمام بافت ها می رسد. در ضمن این ماده شیمیایی سبب کاهش ترشح هورمون استرس در بدن می شود. جالباینکه در موقع مصرف مدام آب کرفس فشار خون در حد طبیعی باقی میماند و بیشتر از آن کاهش نمی یابد که خود یکی از شگفتی های طبیعت این سبزی است که در کنار عوامل شناخته و ناشناخته موجود در آن اعمال بسیاری از اعضا بدن انسان را تنظیم می کند.کرفس و آب کرفس از بی خوابی و بدخوابی جلوگیری می کند. این سبزی به خاطر داشتن روغن های طبیعی و ضروری و املاح و ویتامین ها و هورمونهای گیاهی سبب نوعی آرامش در بدن می شود و سیستم مغز و اعصاب را تسکین می دهد.

 

Check Also

نودل خامه ای دلچسب و لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید نودل ها هستند.امروز میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *