خوراک مرغ و کرفس عالی و خوش پخت

خوراک مرغ و کرفس عالی
خوراک مرغ و کرفس عالی

اگر به دنبال یک خوراک رژیمی و در عین حال خوشمزه میگردید طرز تهیه خوراک مرغ و کرفس عالی را به شما پیشنهاد میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خوراک به شما آموزش داده شده است.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ و کرفس عالی

  1. ساقه کرفس تازه و نازک 400 گرم
  2. فیله مرغ خلال شده و خرد کرده 400 گرم
  3. نمک و فلفل ترش یک و نیم قاشق سوپخوری
  4. زعفران حل کرده 2 قاشق سوپخوری
  5. روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه خوراک مرغ و کرفس عالی

در ماهیتابه جادار و مناسبی 2 قاشق سوپ خوری روغن میریزیم و روی اجاق میگذاریم.کرفس خرد شده را داخل روغن میریزیم و کمی تفت میدهیم.اکنون یک پیمانه آب را به مواد اضافه میکنیم و روی حرارت ملایم میگذاریم تا کرفس پخته شده و آب آن کشیده شود.فیله مرغ تا با نمک و فلفل و لیمو و زعفران مزه دار میکنیم و در ماهیتابه ای که 4 قاشق روغن داخل ان ریخته ایم میگذاریم تا تفت بخورد.رنگ مرغ ها باید طلایی شود. کرفس را با مرغ مخلوط میکنیم و در ظرف مناسبی میکشیم و از میهمانان خود پذیرایی میکنیم.

 

درباره کرفس

کرفس و محتویات آن به هضم و جذب مواد غذایی در بدن کمک شایانی می کند. آب کرفس به دلیل دارا بودن املاح و ویتامین ها و همچنین فیبر با کیفیت بالا از بروز یبوست جلوگیری میکند و حرکت روده ها را تنظیم می کند، در این صورت مصرف مقداری کرفس به همراه وعده های غذایی می‌تواند موجب بالا رفتن قدرت هضم و جذب غذا شده و مقدار زیادتری از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی را از طریق جدار روده وارد سیستم خون و لنف کرده تا در سوخت و ساز پیچیده آنها در سلولها موثر باشد.

کرفس به علت داشتن پتاسیم و سدیم خاصیت زیاد شدن ادرار و دفع مواد زائد از سوخت و ساز غذا در بدن را دارد و بدینوسیله از طریق کلیه ها میزان مایعات موجود در بدن را تنظیم می‌کند.Polyacetylene موجود در کرفس و آب کرفس پر قدرت ترین ماده شیمیایی ضد التهاب بدن است و می تواند عوارض و دردهای مفاصل به خاطر روماتیسم یا آرتروز، آسم، نقرس و ناهنجاریهای ریوی را کاهش دهد. در یک بررسی جالبی بر روی آب کرفس معلوم شده که ماده شیمیایی Luteolin می تواند شروع و عملکرد عوارض التهاب را که در مغز سرانجام می گیرد کنترل و خنثی کند و در نهایت بدن را در برابر بروز التهاب محافظت کند.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *