گزلمه محلی یک غذای مقوی ترکیه

گزلمه محلی
گزلمه محلی

غذاهی ترکیه ای یکی از پر طرفدار ترین غذاها میباشد به خصوص غذاهایی که با نان تهیه میشود. امروز قصد داریم طرز تهیه گزلمه محلی را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه گزلمه محلی

  1. ماست چکیده محلی بدون چربی دو فنجان
  2. کره صد گرم
  3. روغن کرمانشاهی صد گرم
  4. سیر شش عدد
  5. تخم مرغ هفت عدد
  6. آب دو فنجان
  7. نان لواش سه عدد
  8. زرد چوبه به میزان لازم
  9. نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه گزلمه محلی

ماست محلی حتما باید چکیده باشد.کره یا روغن را حیوانی انتخاب کنید.سیر را بکوبید.نان باید به صورت خشک شده باشد.ماست را با اب کمی شل کنید.شیر کوبیده و کمی نمک را به ان اضافه کنید و روی حرارت ملایم بهم بزنید تا داغ شود.اما جوش نکند. چون وقتی به جوش اید ماست میبرد.کف ظرف پیرکسی را با نان پوشانده در یک ماهیتابه کره میریزیم و تخم مرغ ها را نیمرو میکنیم تخم مرغ های نیمرو شده را روی نانی که داخل ظرف پیرکس است میریزیم  و ماستی را که گرم کرده ایم روی نان میریزیم و نیمرو را روی مواد قرار داده و کمی نمک و فلفل را به آن می افزاییم.این غذا به صورت گرم مصرف شود.

 

 

درباره غذای محلی

روغن حیوانی روغنی است که آن را در منطقه کرمانشاه از شیر گاو و گوسفند به دست می آورند و طریقه تهیه سنتی آن این گونه است که ماست را دوغ کرده و درون مشک می ریزند و آنقدر تکان می دهند که گویچه های روغنی به صورت کره به یکدیگر می چسبند. کره را از دوغ جدا کرده و آنقدر حرارت می دهند تا آب کره تبخیر و به 0.2 درصد و چربی اش به 99.8 درصد برسد. این روغن در مقایسه با کره های صنعتی که 80 تا 85 درصد چربی دارد پرچرب تر بوده و خواص تغذیه اش بیشتر است و عطر و طعمش بسته به نوع و کیفیت علف های معطری که دام مصرف می کند، متفاوت است. این روغن اگر گوسفندی باشد کمی دیرهضم و در مقایسه با روغن گاوی کلسترول بالاتری دارد، اما لذیذتر و خوش عطر تر و البته گران تر است.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *