سالاد آووکادو با تن ماهی با طعم ویژه

سالاد آووکادو با تن ماهی
سالاد آووکادو با تن ماهی

امروز میخواهیم طرز تهیه سالاد خوشمزه را به شما اموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سالاد آووکادو با تن ماهی را به شما آموزش میدهیم این سالاد بسیار عالی است که در ادامه طرز تهیه آن را میبینید.

مواد لازم برای تهیه سالاد آووکادو با تن ماهی

  1. کنسرو ماهی تن یک عدد
  2. نصف آووکادوی رسیده
  3. ½ پیمانه کرفس ریز شده
  4. ¼ پیمانه پیاز قرمز ریز شده
  5. 1قاشق غذاخوری روغن زیتون
  6. 2قاشق چای خوری آب لیمو
  7. 1قاشق چای خوری پوست لیموی تراشیده شده
  8. 2قاشق غذاخوری جعفری خرد شده
  9. نمک
  10. فلفل تازه خرد شده

 

 

طرز تهیه سالاد آووکادو با تن ماهی

همه موادی را که برای این سالاد آماده کرده اید را با هم به خوبی مخلوط کنید.با چنگال آووکادو را خوب له کنید و ماهی را تکه تکه کنید و نمک و فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. میتوانید این غذار ا با نان ساندویچی و نان تست تهیه کنید.میتوانید برای اینکه این غذا را جلوی میهمان بگذارید و زیبا باشد این سالاد را در دو کپه آووکادو بگذارید.

 

 

درباره تن ماهی

یک ضدسرطان طبیعی و موثر

آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، استرس و دیگر موارد آسیب زا، بدن را در معرض هجوم رادیکال های آزاد قرار می دهند. این مولکول های موذی نیز به بدن رحم نکرده و روند پیری بدن و ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و حتی بیماری های نورودژنراتیو (مانند آلزایمر و پارکینسون) را سرعت می دهند. برخی ترکیبات موجود در برنامه غذایی ما به مقابله با این دشمنان بدن کمک می کنند. ماهی تن یکی از این مواد غذایی مقابله کننده است. باید بدانید که هر 100 گرم از این ماهی 100 درصد نیاز روزانه بدن به سلنیوم را تأمین می کند. سلنیوم خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و در مقابله با عوامل سرطان زا موثر عمل می کند. در نتیجه اگر می خواهید در برابر سرطان مجهزتر باشید بهتر است این ماهی را در برنامه ی غذایی تان بگنجانید.

سرشار از پروتئین و کمک کننده به عضله سازی

رژیم گرفته اید و ورزش می کنید و در عین حال دلتان می خواهد بدنتان عضله ای و خوش فرم شود. در این صورت است که برای رسیدن به هدفتان می توانید به سراغ یک ماده غذایی عضله ساز یعنی ماهی تن بروید. در هر سهم غذایی از این ماهی چرب 100 گرم پروتئین وجود دارد که برای افزایش توده و حجم عضلانی مفید هستند. در واقع ماهی تن یک ماده غذایی فوق العاده برای ورزشکاران محسوب می شود. چون به عضله سازی و حفظ آن کمک می کند.

مفید برای فرمانده بدن

اگر می خواهید مغزتان خوب کار کند ماهی و به خصوص ماهی تن میل کنید. چرا؟ چون این ماده غذایی حاوی میزان زیادی ویتامین B12 است که به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. این ویتامین توسط بدن تولید نمی شود و در احیای عصب های دستگاه عصبی مرکزی و سلامت آن مفید هستند. در نتیجه هم برای تقویت مغز مفید است و هم برای افرادی که از کم خونی رنج می برند

Check Also

سالاد نودل اسپایسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سالاد نودل اسپایسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *