دسر کرم طالبی مخصوص افطار

دسر کرم طالبی مخصوص
دسر کرم طالبی مخصوص

اگر میخواهید برای افطار خود یک دسر خوشمزه تهیه کنید تهیه دسر کرم طالبی مخصوص افطار را به شما پیشنهاد میکنیم. د رادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه دسر کرم طالبی مخصوص

  1. طالبی متوسط 1 عدد
  2. شیر 1 پیمانه
  3. شکر به میزان لازم
  4. خامه 250 گرم
  5. پودر ژلاتین (یا به ازای هر لیوان آب طالبی 1 قاشق سر صاف)
  6. آب سرد 1 پیمانه

 

طرز تهیه دسر کرم طالبی مخصوص

در ابتدا آب طالبی را بگیرید.طالبی را قاچ نمایید و خرد نمایید و با کمی شکر به شیرینی طالبی بیفزایید و در مخلوط کن بریزید.شکر را زمانی که دارید آب طالبی درست میکنید تهیه نمایید داخل یک کاسه نیزآب بریزید و رو ان را پودر ژلاتین بریزید و بگذارید روی بخار کتری تا به روش بن ماری حل شود و بگذارید کنار تا حرارت خود را از دست بدهد.حالا شیر و خامه را داخل مخلوط بریزید روی آب طالبی تان بریزید و آن را حسابی مخلوط نمایید.طوری که شکر حل نشده یا مواد یکدست نشده ای داخل پارچ تان دیده نشود.در آخر هم ژلاتین حل شده و خنک شده را به آن اضافه کنید و یکی دو دور آن را مخلوط کنید.قالبتان را آب بگردانید و داخل فریزر بگذارید 10 دقیقه ای جلوتر و حالا آن را بیرون بیاورید و موادتان را درون آن بریزید.قالب های سیلیکونی بهتر است چرب شوند. برود داخل یخچال تا حسابی ببندد.بعد از اینکه از قالب آن را جدا کردید میتوانید با شکلات های رنگی تزیین نمایید.

درباره طالبی

طالبی یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان حتی در آن سوی دنیاست و به خاطر عطر و طعم دلپذیرش بسیارمحبوب است. نام انگلیسی آنCantaloupe است که از نام یک دهکده در ایتالیا به نامCantalup گرفته شده که در این محل طالبی برای اول بار در سال 1700 میلادی کاشت شده است.طالبی متعلق به خانواده خیار و کدو است. گرمک و طالبی، شبیه خربزه هستند و از جهت غذا و پزشکی شباهت زیادی به خربزه دارند با این تفاوت که پیش از خربزه می رسند و لطیف تر هستند و هضم آنها آسان تر است. طالبی و گرمک از میوه های پرآب فصل تابستان است. طالبی شیرین و خوشبوتر از گرمک است. قسمت های مورد استفاده طالبی و گرمک عبارتند از:میوه و تخم میوه.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *