دمنوش زرشک خانگی

دمنوش زرشک
دمنوش زرشک

یکی از خوشمزه ترین و تاثیر گذار ترین دمنوش هایی را که میتوان در منزل برای اهل منزل و برای سلامتی آنها تهیه کرد دمنوش زرشک خانگی است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه این دمنوش عالی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش زرشک

  1. 2 قاشق غذاخوری زرشک تازه
  2. یک قاشق عسل
  3. آب جوش
  4. نبات یک تکه

 

طرز تهیه دمنوش زرشک

زرشک های تازه را خوب بشویید و در یکی قوری بریزید میتوانید از زرشک خشک نیز استفاده کنید ولی چون زرشک تازه رنگ و طعم بهتری دارد دمنوش شما بهتر از آب در می اید.زرشک ها را همراه با قاشق عسل با نبات و آب جوش روی حرارت ملایم گذاشته تا دم بکشد.دقت داشته باشید که میزان ترشی یا ملس بودن دمنوش زرشک را می توانید با کم و زیاد کردن میزان عسل یا نبات تعیین نمایید و همچنین میزان غلظت آن را نیز با زیاد و کم نمودن آب جوش تعیین کنید ولی به طور معمول به ازای دو قاشق زرشک دو لیوان آب جوش کافی است.می توانید حتی بدون استفاده از هر گونه شیرین کننده دمنوش زرشک را آماده سازید تا یک نوع جدید از چای ترش را تجربه نمایید.

 

درباره زرشک

زرشک می‌تواند به درمان اسهال از جمله اسهال مسافر و اسهال ایجادشده توسط مسمومیت غذایی کمک کند. چند مطالعه نشان داده‌اند که زرشک علائم را سریع‌تر از آنتی بیوتیکها آرام می‌کند که احتمالاً به علت خاصیت قابض آن است. با این حال آنتی بیوتیکها ممکن است در حذف باکتری‌های روده قدرتمندتر از زرشک باشند. چون اسهال باکتریایی ممکن است پیامدهای جدی داشته باشد توصیه می‌شود زرشک همراه با درمان آنتی بیوتیکی استاندارد مصرف شود. همچنین مصرف زرشک با آنتی بیوتیکها ممکن است کارایی آنتی بیوتیکها را کاهش دهد بنابراین پیش از ترکیب این دو با پزشک صحبت کنید.نوش جان

Check Also

دمنوش لیمو و پرتقال دلچسب

اگر میخواهید یک دمنوش خوشمزه را به شما آموزش دهیم طرز تهیه دمنوش لیمو و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *