دسر خرما بریز مقوی برای افطار

دسر خرما بریز مقوی
دسر خرما بریز مقوی

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوانید برای افطار تهیه کنید با خرما است. دسر خرما بریز مقوی برای افطار را امروز در سایت فست فو میخواهیم به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر خرما بریز مقوی

  1. آرد یک پیمانه
  2. خرما 400 گرم
  3. کنجد یک قاشق غذاخوری
  4. روغن سه قاشق غذاخوری
  5. زیره، هل، دارچین و تخم گشنیز به مقدار لازم

 

طرز تهیه دسر خرما بریز مقوی

برای تهیه این حلوا در ابتدا آرد را روی حرارت بگذارید و تفت دهید تا رنگ قهوه ای شود.روغن را به آرد اضافه نمایید.و خوب هم بزنید.زیره و هل و دارچین و خرمایی را که هسته آن را گرفته اید و کنجدرا له نمایید و در آخر کار روی یک سینی پهن نمایید و با قالب های زیبا برش بزنید.میتوانید این دسر را با مغزها تزیین نمایید.

درباره خرما

ویتامین های گروه B موجود در خرما برای درمان سردرد میگرنی مفید می باشد.مقدار بالای فیبر موجود در خرما باعث کاهش اشتها شده و پرخوری در افراد را کاهش می دهد و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن می شود.خرما را به عنوان میان وعده استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل خود برسید.خرما حاوی مقادیر بالایی قند طبیعی، پروتئین و ویتامین های ضروری است که مصرف روزانه آن برای چاقی و افزایش وزن افراد لاغر مناسب می باشد.

خرما حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات است که باعث تقویت عضلات در ورزشکاران و بدنسازان می شود همچنین خرما دارای قند های طبیعی سقز، فروکتوز و گلوکز است که انرژی مورد نیاز برای تمرینات بدنسازی را فراهم می کند.خرما حاوی پتاسیم بالایی است که به عنوان یک روش موثر برای درمان اسهال شناخته شده است، همچنین فیبر محلول موجود در خرما باعث کاهش اسهال می شود.خرما به عنوان یک ملین ملایم باعث افزایش حرکات روده شده و برای درمان یبوست مفید می باشد، خرما را یک شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید تا یبوست را درمان کند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *