زولبیا مصری مخصوص ماه رمضان

زولبیا مصری مخصوص
زولبیا مصری مخصوص

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی که در ماه رمضان برای خانواده براحتی میتوانید تهیه کنید بامیه است.امروز میخواهیم طرز تهیه زولبیا مصری مخصوص ماه رمضان را به شما بانوان با سلیقه آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه زولبیا مصری مخصوص

شربت زولبیای مصری

  1. شکر 5 پیمانه
  2. آب 2 و ¼ پیمانه
  3. آب لیموترش نصف یک عدد
  4. گلاب یک قاشق غذاخوری

 

خمیر زولبیای مصری

  1. آرد کامل 4 پیمانه
  2. نمک نصف قاشق چایخوری
  3. آب لیموترش نصف یک عدد
  4. آب گرم 2 و 2/3 پیمانه
  5. روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه زولبیا مصری مخصوص

برای تهیه شربت این زولبیا در یک قابلمه کوچک آب و شکر و آب لیمو ترش را با یکدیگر ترکیب نمایید.آنها را روی حرارت کم قرار دهید تا غلیظ گردد.10 دقیقه کافی است.گلاب را به مواد اضافه نمایید و بگذارید به مدت چند ثانیه روی حرارت بگذارید و بگذارید تا هم بخورد.از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک گردد.برای تهیه مایه زولبیا در یک کاسه دیگر آرد و نمک و خمیر مایه را با یکدیگر ترکیب نمایید و آب را کم کم به ان بیفزایید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شودو چسبنده مانند شود.روی خمیر را با پلاستیک پوشانده و بگذارید تا یک ساعت و نیم در یک جای گرم مانده تا خمیر ور بیاید.

خمیر را یک بار هم بزنید و دوباره روی آن را بپوشانید و 30 دقیقه دیگر کنار بگذارید تا ور بیایید.داخل قابلمه را تا نصفه از روغن پر کنید. روغن که داغ شد، دو قاشق غذاخوری از ماه را درون آن بیندازید تا پف کند و طلایی شود. سریع آنها را از روغن بکشید و روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافه شان گرفته شود.می توانید مایه را داخل قیف شیرینی پزی بریزید و سپ داخل روغن داخل به شکل دلخواه بریزید. زولبیاها را چند ثانیه در شربت بخیسانید و کنار بگذارید.

 

زولبیا مصری مخصوص
زولبیا مصری مخصوص

Check Also

پیراشکی اسفناج لذیذ و دلچسب

اگر به دنبال یک غذای متفاوت و تهیه آن در نزل میباشید طرز تهیه پیراشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *