طرز تهیه حلوای آلبالو

591074_644

اگر به دنبال آماده کردن حلوایی خوش رنگ هستید، اگر حلواهای متفاوت و لذیذ را دوست دارید، اگر به فکر تنوع غذایی هستید، اگر می خواهید لحظاتی زیبا را برای خانواده ثبت نمایید، با طرز تهیه حلوای آلبالو در سایت فست فود با ما همراه باشید.

مواد لازم حلوای آلبالو:

آرد سفید شیرینی‌پزی 200 گرم
آرد سنگك 40 گرم
آب 350 میلی‌لیتر
شكر 300 گرم
مارگارین 225 گرم
روغن مایع 80 میلی‌لیتر
آلبالو بدون هسته 300 گرم
جوهرلیمو 1 قاشق چای خوری
رنگ آلبالویی چند قطره
شربت آلبالو 200 میلی لیتر

طرز تهیه حلوای آلبالو:

1. ابتدا آرد سنگك را آنقدر تفت می‌دهیم تا كاملا برشته شود. سپس آن را الك كرده، كنار می‌گذاریم.

2. آرد سفید شیرینی‌پزی را تا حدی تفت می‌دهیم كه بوی خامی آن گرفته شود ولی رنگش خیلی تغییر نكند. در قابلمه‌ای گود آب، شربت، شكر، آلبالو، رنگ و جوهرلیمو را مخلوط كرده، روی حرارت می‌گذاریم تا جوش آید.

3. داخل تابه‌ای كه می‌خواهیم حلوا را تهیه كنیم كره را ذوب كرده، آردها را داخل آن الك می‌كنیم سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه می‌كنیم و یك دقیقه تفت می‌دهیم.

4. حال با ملاقه به آرامی شربت را به مخلوط آرد و كره اضافه كرده، هم می‌زنیم تا جایی كه حلوای لطیفی حاصل شود؛ حال از روی حرارت بر می‌داریم و آن را با آلبالو و ترافل‌های شكلاتی و ورق طلای خوراكی تزیین می‌کنیم.

 

خواص آلبالو:

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تولیدکننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از ۲۰۰ هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد.
درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهای دیگر رفته و کشت شده است. منطقه‌ای که در قدیم درختان آلبالوی فراوان داشته در منطقه وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر بوده است.
در حال حاضر در مناطق مختلف ایران درخت آلبالو و میوه آن وجود دارد و بعضی سال‌ها محصول فراوانی دارد که از آن به عنوان میوه استفاده می‌شود یا آن را خشک می‌کنند و یا از آن شربت و مربا و یا آلبالوپلو و یا خورش آلبالو درست می‌کنند.
ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و صد گرم آلبالو فقط ۷۰ کالری دارد. آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت.
قند آلبالو از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است.
آلبالویی برای خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگی آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید زیرا مصرف آن سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند.آلبالو وقتی تیره‌رنگ است و دارای لکه‌‌های قهوه‌ای است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است. گاهی میوه‌فروشان برای اینکه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب می‌زنند این کار زود آلبالو را خراب می‌کند و آماده می‌سازد که زودتر فاسد شود.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *