شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

شیرینی مرنگ پشمکی
شیرینی مرنگ پشمکی

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه شیرینی مرنگ پشمکی ویژه شما را آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مرنگ پشمکی

  1. سفیده تخم مرغ 2 عدد
  2. کرم تار تار 1/8 قاشق چایخوری
  3. پشمک شکری 1/2 لیوان

 

 

طرز تهیه شیرینی مرنگ پشمکی

فر را با کمترین درجه حرارت روشن کنید تا گرم شود.سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود ، کرم تار تار را اضافه و با قاشق مخلوط کنید سپس سفیده ها را مجدد با همزن بزنید تا حالت برفی پیدا کند.در این مرحله پشمک را به سفیده ها اضافه کنید ( پشمک را از قبل خوب با میکسر پودر کنید ) ، پس از اضافه کردن پشمک چند دقیقه با همزن بزنید تا مایه مرنگ خوب غلیظ و کشدار شود ( مایه مرنگ را بین دو انگشت امتحان کنید تا پشمک خوب حل شده باشد ).

داخل قیف ماسوره ستاره ای بگذارید ، مایه مرنگ را داخل قیف بریزید ، ته سینی فر را چرب کنید و کاغذ روغنی قرار دهید و با فاصله شیرینی ها را روی کاغذ بزنید ، سینی را داخل فری که از قبل گرم کرده اید به مدت 1 ساعت و نیم قرار دهید سپس فر را خاموش کنید و چند ساعت بگذارید شیرینی ها داخل فر در بسته بمانند.بهتر است بگذارید 1 شب مرنگ ها در فر باقی بمانند ، پس از این مدت زمان مرنگ های خشک و شکننده را به ظرف اصلی منتقل کنید.

شیرینی مرنگ پشمکی
شیرینی مرنگ پشمکی

کرم تار تار

کرم تارتار یک پودر سفید رنگ، لطیف و بدون بو است. این محصول کاملا طبیعی و از میوه انگور به دست می‌آید و با فعل و انفعالاتی که درگذشت زمان بر روی این میوه ایجاد می‌شود تبدیل به پودری بسیار ارزنده می‌گردد. البته این اسید خوراکی پودر است و علت این که به جای پودر به آن کرم گفته می شود هنوز مشخص نیست. کسی علت استفاده از واژه ی “کرم” به جای “پودر” رو نمی‌داند ولی این محصول قدیمی همیشه در دنیای آشپزی و شیرینی‌پزی با همین نام استفاده شده است.

کرم تارتار محصولی کاملا طبیعی از میوه‌ی انگور است که با فعل و انفعالاتی که در مرور زمان در انگور ایجاد می‌شود، این اسید تولید شده است. در واقع کرم تارتار از محصولات جانبی صنعت شراب‌سازی می‌باشد. قدمت کرم تارتار هفت هزار سال تخمین زده‌اند، در طول سالیان اسید تارتاریک، از رسوبات و ته نشین‌های بشکه‌های شراب تهیه می‌شده است و بعد از اینکه رسوبات را جمع آوری و تمیز می‌کردند آن‌ها در جایی نگهداری می‌کردند تا کرم تارتار از آن ته‌نشین شود و بعد کرم جمع آوری شده را استفاده می‌کردند. البته در حال حاضر این محصول بصورت کارخانه‌ای تولید می‌شود. فرآوری کرم تارتار بصورت کارخانه‌ای توسط یک شیمیدان سوئدی در سال ۱۷۶۹ میلادی طراحی شد. در پروسه‌ی صنعتی تهیه‌ی کرم تارتار، اسید تارتاریک با استفاده از هیدروکسید پتاسیم به کرم تارتار تبدیل می‌شود.

Check Also

شیرینی آرد نخودچی بدون فر در منزل

خیلی از خانم ها واقعا توانایی خرید گاز فر دار و یا ماکروفر را ندارند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *