شارلوت توت فرنگی خوشمزه خانگی

 

شارلوت توت فرنگی خوشمزه
شارلوت توت فرنگی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید شارلوت ها هستند. در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه شارلوت توت فرنگی خوشمزه خانگی شما را آشنا میکنیم.

مواد لازم برای تهیه شارلوت توت فرنگی خوشمزه

  1. توت فرنگی 25 عدد
  2. شکلات سفید
  3. شکلات

برای کیک اسفنجی شارلوت

  1. تخم مرغ 6 عدد
  2. شکر 3/4 پیمانه
  3. آرد 1 و 1/4 پیمانه
  4. پودر قند کمی
  5. برای موس توت فرنگی:
  6. توت فرنگی 200 گرم
  7. شکر 5 قاشق غذاخوری
  8. آبلیمو 1/2 قاشق غذاخوری
  9. خامه پر چرب 1 پیمانه

برای خامه

  1. خامه پر چرب 1/2 پیمانه
  2. شکر 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه شارلوت توت فرنگی خوشمزه

25 توت فرنگی با ظاهر خوب و تر و تمیز انتخاب کنید و با بریدن بخشی از آنها شکلی شبیه دهان روی هر کدام ایجاد کنید. بعد با استفاده از شکلات و شکلات سفید آب شده، چشم ها را بگذارید.فر را با دمای 175 درجه گرم کنید. زرده 6 عدد تخم مرغ را جدا کنید. زرده ها را با 1/4 پیمانه شکر میکس کنید تا رنگش روشن شود. در کاسه دیگری سفیده تخم مرغ ها را با شکر باقیمانده آنقدر بزنید تا فرم بگیرد.سفیده را به زرده اضافه و با آن مخلوط کنید. آرد را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در این مرحله مایه کیک را داخل قیف با ماسوره گرد بزرگ بریزید. با استفاده از قیف، دو مربع 20 سانتی، و دو مستطیل 30 در 7-8 سانتی روی سینی فر (پوشیده با کاغذ روغنی) بکشید.

روی آنها پودر قند بپاشید و 12 دقیقه در فر بپزید. بعد بگذارید خنک شوند. (میتوانید مایه کیک را در یک یا دو سینی فر بزرگ پهن کنید و بعد از پخت به شکل های مورد نظر برش بزنید.برای تهیه موس توت فرنگی، توت فرنگی، شکر و آبلیمو را داخل مخلوط کن میکس کنید. 1 پیمانه خامه را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. سپس آن را با پوره توت فرنگی مخلوط کنید.یکی از کیک های مربعی را کف ظرف/قالب مربعی قرار دهید. دو کیک مستطیلی را نصف کنید و به موازات دیوراه های ظرف قرار دهید. موس توت فرنگی را داخل آن بریزید و سطحش را صاف کنید. حالا در یخچال بگذارید تا موس خودش را بگیرد.نصف پیمانه خامه را با شکر خوب بزنید تا فرم بگیرد (میتوانید از خامه قنادی آماده استفاده کنید). خامه فرم گرفته را روی موس توت فرنگی بریزید و صاف کنید.در آخر 25 توت فرنگی که در مرحله اول آماده کردید را بچینید و کیک مربعی دیگر را روی آن قرار دهید و در شارلوت را ببندید.

 

 

شارلوت توت فرنگی خوشمزه
شارلوت توت فرنگی خوشمزه

Check Also

شیرینی آرد نخودچی بدون فر در منزل

خیلی از خانم ها واقعا توانایی خرید گاز فر دار و یا ماکروفر را ندارند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *