حلوای پسته ای فوق العاده

حلوای پسته ای
حلوای پسته ای

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوان در منزل تهیه کرد حلوای پسته ای میباشد که در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه طرز تهیه این حلوا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه حلوای پسته ای

  1. کره ۵۰ گرم
  2. روغن جامد ۵۰ گرم
  3. پودر قند نصف پیمانه
  4. گلاب یک قاشق غذاخوری
  5. پودر پسته یک پیمانه
  6. آرد سفید یک پیمانه
  7. پودر هل یک قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه حلوای پسته ای

ارد سفید را روی حرارت کم قرار دهید و بگذارید تا نیم ساعت تفت بخورد.آرد را با یک قاشق چوبی هم زده تا آرد شما ته نگیرد.اگر میخواهید حلوای شما ایده آل باشد از آرد سفید استفاده نمایید.نباید آرد شما تغییر رنگ دهد.بعد از اینکه تفت آرد تمام شد کره و روغن جامد را به آن بیفزایید و کمی آن را تفت دهید.سپس به ان کره و روغن جامد را اضافه نموده و کمی تفت دهید.حلوا را از روی شعله بردارید و گلابه را به آن بیفزایید و گلابه را به آن افزوده و پودر پسته و هلی ار که با هم مخلوط کرده اید را به آرد اضافه کنید.اگر میخواهید حلوای شما رنگ بهتری بگیردبه آن رنگ سبز اضافه کنید.رنگ را با خمیر خوب مخلوط کنید تا یکدست گردد.تازمانی که حلوا گرم است آن را قالب بزنید.

درباره پسته

از دیدگاه طب سنتی مصرف آجیل و مغز‌ها و دانه‌های روغنی در شرایطی به مردم توصیه می‌شود که آجیل‌ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند و به طور کلی شرایط زیر را داشته باشند:بهترین روش برای نگهداری از آجیل مغز شده، این است که آن را درون فریزر نگهداری کنید تا از رشد قارچ آفلاتوکسین بر سطح دانه‌ها و مغزها پیشگیری کنید. مصرف این قارچ سرطان‌زاست و خانواده‌ها باید دقت زیادی در این زمینه داشته باشند.

آجیل خام بهترین انتخاب برای خرید مهمانی‌های شب عید است چرا‌که چربی‌ها و بعضی مواد مغذی موجود در آجیل مانند ویتامین‌های A‌و E محلول در چربی به وسیله بودادن یا افزایش نمک از دست می‌روند.برای شناسایی آجیل خوب و باکیفیت راه‌هایی وجود دارد که ساده‌ترین و کاربردی‌ترین آن بررسی رنگ، بو و ظاهر آجیل است. مغز آجیل باید سفید یا به رنگ طبیعی خود باشد و آجیل بوی کهنگی ندهد.

Check Also

حلوا با شیر خشک حلوایی جدید

اگر به دنبال یک حلوای جدید میگردید در ادامه طرز تهیه حلوا با شیر خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *