حلوای آناناس لذیذ و ویژه خانگی

حلوای آناناس لذیذ
حلوای آناناس لذیذ

یکی از خوشمزه ترین دسرهایی را که میتوان در منزل تهیه کرد حلوای آناناس لذیذ و ویژه خانگی است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این حلوای خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای حلوای آناناس لذیذ

  1. آناناس خرد شده 1/2 پیمانه
  2. پوره آناناس 1/2 پیمانه
  3. آرد سمولینا 1/2 پیمانه
  4. شیر 1 پیمانه
  5. روغن کرمانشاهی یا کره 3 قاشق غذاخوری
  6. شکر 1/2 پیمانه
  7. بادام هندی 5 تکه
  8. زعفران 6 رشته
  9. کشمش طلایی 1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه حلوای آناناس لذیذ

قطعا با انواع مختلف حلوا مثل حلوای زعفرانی، حلوای شیر، حلوا هویج و حوا خرمایی آشنا هستید و در مناسبت های مختلف آنها را امتحان کرده اید. اما گمان نکنم تا به حال اسم حلوای آناناس به گوشتان خورده باشد. اگر طعم آناناس را دوست دارید این حلوای هندی جدید را نباید از دست بدهید. حلوای آناناس با آناناس تازه درست میشود و نیاز به هیچ اسانس غیر طبیعی ندارد. با آناناس پوره شده و تکه های آناناس حلوای شما به خوبی طعم این میوه استوایی را به خود میگیرد.البته حلوای آناناس هم به شکل های مختلفی تهیه میشود.

مثلا بعضی ها به جای شیر در آن آب میریزند. اما شیر بافت حلوا را نرم تر و حریری تر میکند و برای همین هم در این دستور که از یک سرآشپز هندی گرفته شده از شیر استفاده شده است. روی حلوای آناناس غالباً با چیزهایی مثل تکه های آناناس، کشمش و بادام هندی تزیین میشود. اما این بخش را هم شما میتوانید به سلیقه خود تغییر دهید و از هر مغزی که دوست دارید برای تزیین حلوا استفاده کنید.بعد از پوست گرفتن و تمیز کردن آناناس و قسمت نرم اطرافش را با چاقو به شکل نگینی خرد کنید. بخش سفت وسطش را جدا کنید و در غذاساز یا مخلوط کن بزنید تا به خوبی پوره شود.روغن یا کره را در تابه بریزید و روی شعله قرار دهید.

 

حلوای آناناس لذیذ
حلوای آناناس لذیذ

Check Also

حلوا با شیر خشک حلوایی جدید

اگر به دنبال یک حلوای جدید میگردید در ادامه طرز تهیه حلوا با شیر خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *