حلوا لبو خوشمزه و بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید حلواها هستند. در ادامه مطلب زیربا تهیه حلوا لبو خوشمزه شما را اشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه حلوا لبو خوشمزه

  1. پوره لبو 1 فنجان
  2. آرد 1 فنجان
  3. شکر 1 فنجان
  4. آب 1 فنجان
  5. روغن کرمانشاهی 1/4 فنجان
  6. پودر هل 1/2 قاشق چایخوری
  7. کشمش و بادام هندی خرد شده( اختیاری)

 

طرز تهیه حلوا لبو خوشمزه

حلوای لبو یکی از انواع حلواست که با رنگ قرمز خوشرنگ و طعم خوبی که دارد برای میهمانی و مجالس بسیار مناسب است. طرز تهیه این حلوا تقریبا مشابه سایر حلواهاست و براحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. ابتدا لبو را بپزید و پوره کنید. سپس با شکر، آب و پودر هل مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر آب شود. ماهیتابه را روی حرارت کم قرار دهید. آرد را دوبار الک کنید و داخل ماهیتابه بریزید. مدام هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ بدهد. در این نوع حلوا نیازی نیست رنگ آرد بیش از حد تیره شود.روغن کرمانشاهی را به آرد اضافه کنید و هم بزنید. سپس شربت را به حلوا اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. حلوا را حدود 3 دقیقه مرتب هم بزنید تا آب اضافی آن تبخیر شود.کشمش و بادام خرد شده را به حلوای لبو اضافه کنید و 2-3 دقیقه دیگر هم بزنید تا حلوا به اصطلاح خودش را بگیرد و آماده شود. حلوای خوشرنگ لبو را داخل ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید.

حلوا لبو خوشمزه
حلوا لبو خوشمزه

 

درباره لبو

در هر ١٠٠ گرم از آن، ٣٨٠ میلى‌گرم پتاسیم وجود دارد که به کاهش فشار خون کمک مى‌‌کند. فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است.گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد. قند ریشه چغندر برای مبتلایان به دیابت مضر است.لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد. افراد می‌توانند با مصرف ١٠٥ گرم چغندر قرمز، ٥٣‌درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند. رنگ ارغوانى چغندر به دلیل وجود ترکیبى به نام بتاسیانین است که خاصیت ضد سرطانى داشته و از بروز سرطان‌ها به‌خصوص سرطان کولون جلوگیرى مى ‌کند.

Check Also

حلوا با شیر خشک حلوایی جدید

اگر به دنبال یک حلوای جدید میگردید در ادامه طرز تهیه حلوا با شیر خشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *