پشمک شکلاتی خانگی

پشمک شکلاتی
پشمک شکلاتی

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که میتوایند در منزل برای بچه ها تهیه کنید پشمک شکلاتی است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه پشمک شکلاتی را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پشمک شکلاتی

  1. شکلات تخته ای به مقدار لازم
  2. پشمک به مقدارلازم
  3. قالب شکلات در طرح های دلخواه

 

 

طرز تهیه پشمک شکلاتی

برای تهیه این پشمک در ابتدا شکلات را به شیوه بن ماری آب کنید .هر قالب را که میخواهید برای این کار تدارک ببینید آماده نموده و داخل قالب ها را آغشته به شکلات کنید در یخچال قرار دهید تا ببندد و دذوباره از یخچال بیرون اورده و یک لایه دیگر شکلات بریزید وقتی که بسته شد مقداری پشمک داخل شکلات ها بریزید و با انگشت بفشارید تا حجم کمی داشته باشد و یک لایه شکلات دیگر را روی پشمک ها بریزید تا شکلات بسته شود و در یخچال قرار دهید بعد از اینکه خود را گرفت از یخچال بیرون بیاورید و درون ظرف چیده و میل نمایید.

 

درباره شکلات

بوی شکلات باعث افزایش امواج مغزی می‌شود که خود موجب آرامش می‌گردند. برای تهیه یک پوند (۴۵۰ گرم) شکلات، تقریبا ۴۰۰ دانه کاکائو مصرف می‌شود. در هر ثانیه، آمریکایی‌ها به طور کلی ۱۰۰ پوند شکلات می‌خورند. شکلات دارای اثر ضد باکتریایی روی دهان است که در مقابل پوسیدگی دندانی محافظت می‌کند. شکلات تنها ماده خوراکی می‌باشد که در حدود ۹۳ درجه فارنهایت ذوب می‌شود، یعنی درست زیر دمای بدن انسان. به‌همین دلیل است شکلات در دهان شما ذوب می‌گردد. دانشمندان می‌توانند چربی موجود در شکلات را با عبور دادن از یک میدان الکتریکی حدود ۲۰ درصد کاهش دهند.

 

مطالعه اخیری نشان می‌دهد که شکلات تلخ به بازگشت انعطاف‌پذیری به عروق خونی کمک می‌کند و همچنین از چسبیدن گلبول‌های سفید به دیواره‌های رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. هر دو مورد ذکر شده از عوامل شایع عفونت‌های شریانی می‌باشند که خواص شکلات نقش بسزایی در بهبود آن‌ها دارد. همچنین در یک مطالعه ۹ ساله سوئدی در بیش از ۳۱،۰۰۰ زن، کسانی که هفته‌ای یک یا دو بار شکلات تلخ مصرف می‌کرده‌اند، خطر سکته قلبی آن‌ها به میزان یک سوم کاهش یافته است. مطالعات بعدی نیز نشان داده‌اند که علاوه بر سکته قلبی، مصرف شکلات خطر ابتلا به سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهد.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *