دسر پودینگ با سس توت فرنگی عالی

دسر پودینگ با سس توت فرنگی
دسر پودینگ با سس توت فرنگی

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوایند در منزل تهیه کنید پودینگ هاست. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر پودینگ با سس توت فرنگی را به شما آموزش میدهیم.این دسر را میتوانید در کنار غذا سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر پودینگ با سس توت فرنگی

  1. آرد 2 ق س
  2. نشاسته ذرت 2 ق س
  3. شکر یک چهارم پیمانه
  4. پودر نارگیل 2 ق س
  5. وانیل یک ق س
  6. شیر 4 پیمانه
  7. تخم مرغ یک عدد
  8. بیسکویت خردشده یک پیمانه

 

مواد لازم برای تهیه سس توت فرنگی

  1. توت فرنگی یک پیمانه
  2. نشاسته ذرت یک ق چ
  3. شکر یک چهارم پیمانه

 

 

طرز تهیه دسر پودینگ با سس توت فرنگی

برای تهبه ابن دسر آرد را رد یک کاسه متوسط بریزید و نشاسته ذرت را به مواد بیفزایید شکر را نیز به مواد بیفزایید و ÷ودر نارگیل را نیز به مواد اضافه کنید و وانیل را نیز درون آن بریزید و شیر را نیز به ان بیفزایید تخم مرغ را نیز به مواد اضافه کنید و ظرف را روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید تا مواد غلیظ گردد.بیسکوییت هایی را که خرد کرده اید را کف ظرف های سرو بگذارید و پودینگ داغ را روی آن بریزید .برای تهیه سس توت فرنگی نیز توت فرنگی ها را تمیز نمایید و شکر و نشاسته را اضافه نمایید و با هم مخلوط کنید تا پوره گردد.پوره را روی حرارت قرار داده تا قوام آید و توت فرنگی ها را که خنک شده است را روی دسر بریزید و میل کنید.

درباره توت فرنگی

توت فرنگی منبع خوبی از فیبر ، ویتامین C ، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدانها می‌باشد که این مواد مغذی باعث می‌شوند توت فرنگی باعث افزایش سلامت قلب ، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود. همچنین دارای املاح کلسیم ، آهن و فسفر می‌باشد. از مواد موثر مهم آن می‌توان تانن ، موسیلاژ ، قندهای مختلف ،سالیسیلاتها و بخصوص اسیدهای میوه را نام برد. توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است و کالری کمی دارد.توت فرنگی مانند سایر توتها مثل شاه توت ، توت سفید ، تمشک پاک کننده روده و مثانه است. دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی باعث افزایش قابل توجهی در مقدار فولات خون شده و نیز فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *