مجبوس خوشمزه یک غذای عربی

مجبوس خوشمزه
مجبوس خوشمزه

یکی ازخوشمزه ترین غذاهایی که میتوان در منزل تهیه کرد غذاهای عربی میباشد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مجبوس خوشمزه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.این غذا را به شما توصیه میکنیم.

مواد لازم برای تهیه مجبوس خوشمزه

  1. مرغ  ۵ تکه
  2. پیاز  ۱ عدد
  3. هل  ۵ عدد
  4. برنج  ۵ پیمانه
  5. گوجه فرنگی  ۵ عدد
  6. زرد چوبه  به میزان لازم
  7. فلفل  به میزان لازم
  8. نمک  به میزان لازم
  9. میخک  ۵ عدد درسته
  10. چوب دارچین  ۲ عدد کوچک
  11. زیره سبز  ۱ قاشق چای خوری
  12. رازیانه  نصف قاشق چای خوری
  13. تخم گشنیز  ۱/۴ قاشق چای خوری

 

 

طرز تهیه مجبوس خوشمزه

مرغ را بردارید و داخل یک قابلمه بریزید و سه عدد میخک و چوب دارچین و فلفل سیاه و هل را روی آن ریخته و حرارت را روشن نمایید.گوشت را روی حرارت قرار داده و آب را به آن اضافه نمایید.گوجه فرنگی ها را رنده کنید و روی گوشت بریزید و هم بزنید.بگذارید تا گوشت خوب جوشانده گردد و مغز پخت شود. و آب آن را بیشتر روی آن بریزید مرغ را خرد کنید و کنار بگذارید برای داخل برنج کناری قرار دهید.در مراحل بعد تخم گشنیز را با رازیانه و باقیمانده میخک داخل آسیاب بریزید و آنها را با هم مخلوط نمایید و به صورت پودر در آورید .برنجی را که از قبل شسته اید را با آب مرغ پیمانه نمایید و روی حرارت بگذارید ت مرغ جوشیده و اب مرغ به خورد برنج رود.

مرغ ها را به همراه یک قاشق از ادویه ها لابه لای برنج ریخته و دم کنید،. بعد از نیم ساعت برنج را داخل دیس بکشید. برنج آماده سرو است، روی برنج را می توانید به وسیله ذرت، گوجه فرنگی، سبزی و تکه های مرغ تزیین کنید. نوش جان.این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای عربی است که آموزش آن بسیار ساده است و بسیار آسان نیز تهیه میگردد و تهیه آن را به تمامی شما عزیزان توصیه میکنیم.

 

 

Check Also

کیک بسبوسه یک دسر عربی برای افطار

امروز قصد داریم طرز تهیه کیکی بسبوسه را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.این دسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *