اسنک نخود بی نظیر و خوش طعم

اسنک نخود بی نظیر
اسنک نخود بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک هاست امروز میخواهیم طرز تهیه یکی از این اسنک ها را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه اسنک نخود بی نظیر را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه اسنک نخود بی نظیر

  1. دو قاشق غذا خوری روغن زیتون
  2. یک قاشق غذا خوری زیره سبز
  3. یک قاشق چای خوری پودر سیر
  4. نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز
  5. کمی نمک دریا
  6. کمی فلفل سیاه
  7. یک فلفل قرمز خلالی خرد شده
  8. 450گرم نخود ، شسته و خشک

 

 

طرز تهیه اسنک نخود بی نظیر

در ابتدای کار فر را روی 175 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و بگذارید تا گرمگرددسپس روغن و زیره سیاه و فلفل قرمز و نمک دریا و فلفل سیاه را رد یک کاسه کوچک با یکدیگر ترکیب نمایید و بهم بزنیدو بعد از آن نخود را به آنها بیفزایید و داخل یک ظرف مخصوص قرار دهید و داخل فر بگذارید تا به مدت 45 دقیقه پخته شود.

 

درباره نخود

منگنز یک ماده معدنی کمیاب است که در بدن کمک به تولید انرژی و دفاع آنتی‌اکسیدان‌ها کمک می‌کند. یکی دو فنجان نخود در هفته، برای اینکه در کل هفته شارژ بمانید کافیست. بهترین راه برای اینکه از آن‌ها بعنوان میان وعده استفاده کنید، این است که نخود را با کمی نمک بپزید. سرخ کردنش هم، هرچند خوشمزه ترش خواهد کرد، اما باعث خواهد شد برخی خواصش را از دست بدهد.

نخود غنی از آهن است، و آهن هم مکملی طبیعی و با اهمیت برای خانم هایی است که پریود می‌شوند، به نوزادشان شیر می‌دهند، و یا باردار هستند. همچنین اگر برنامه‌ی غذایی فرزندان حاوی آهن باشد نیز در رشدشان تاثیر مثبتی خواهد داشت. همچنین می‌تواند سوخت و ساز شما را سرعت دهد که به سالم ماندنتان کمک خواهد کرد.
همچنین بخوانید: علائم کمبود آهن

فیبر محلول درون نخود کمک می‌کند تا قند خونتان تحت کنترل بماند. اگر به انسولین مقاومید، و یا دچار بیماری دیابت هستید، نخود برایتان مفید است چرا که به آرامی و بطور یکنواخت انرژی می‌سوزاند. ارزش GI بین ۲۸ تا ۳۲ نیز بدین معنیست که کربوهیدرات‌ها به راحتی تجزیه و هضم می‌شوند. این نیز به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

 

Check Also

اسنک شکلات تلخ یک دسر خوشمزه و عالی

امروز قصد داریم طرز تهیه اسنک شکلات تلخ که دسری خوشمزه است را به شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *