ته چین هویج غذایی جدید

ته چین هویج
ته چین هویج

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید برای اهل منزل تهیه کنید ته چین هاست. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ته چین هویج را به شما بانوان گرامی و عزیز آموزش میدهیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چين هويج

هويج 500 گرم
فيله مرغ 300 گرم
برنج 3 پيمانه
زرده تخم مرغ 3 عدد
ماست پرچرب 4 قاشق سوپخوری
زعفران دم كرده 2 قاشق سوپخوری
دارچين 1 قاشق مرباخوری
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل به ميزان لازم
روغن مايع مقداری
زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
کره 50 گرم

 

 

طرز تهیه ته چین هویج

برنج ها را تمیز بشویید و با نمک و اب بگذارید تا خیس بخورد.هویج را را پوست گرفته و خوب بشویید و به صورت خلالی خرد نمایید.در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید.خلال های هویج را در روغن ریخته و یرخ نمایید و کناری قرار دهید.پیازها را پوست بگیرید و به صور ت خلالی خرد نمایید و در روغن سرخ نمایید.فيله های مرغ را به قطعات ريز برش بزنيد، به تابه پيازها اضافه كنيد و تفت دهيد.برای مزه دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه كرده و خوب سرخ نمایید. در آخر كمی زعفران دم کنید و افزوده، حرارت را كم كنيد و در تابه را بگذاريد تا بپزند. هويج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه كنيد. در صورت نياز به اندازه نيم پيمانه آب اضافه كنيد و در تابه را بگذاريد.برنج را داخل آب جوش بریزید و طبق معمول آبكش نمایید. در كاسه ای مناسب زرده های تخم مرغ را بریزید و با چنگال كمی هم بزنيد. زعفران دم كرده و ماست را اضافه كرده و مخلوط كنيد. مايه ته چين آماده است.

برنج را داخل مايه ته چين ريخته و خوب مخلوط كنيد. تابه ای كه می خواهيد ته چين را در آن بپزيد چرب كنيد. نيمی از مايه برنج را در تابه ريخته و با پشت قاشق فشرده و يک دست كنيد.مرغ و هويج را روی لايه اول برنج ريخته و پهن كنيد تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداری دارچين روی مرغ و هويج بپاشيد. حالا نوبت باقیمانده برنج آغشته به مايه ته چين است. آن را روی بقيه مواد ريخته و با پشت قاشق يك دست و كمی فشرده كنيد.تابه را روی حرارت ملايم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ايجاد كنيد. كره را آب كرده و روی ته چين بريزيد، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهيد ته چين دم بكشد. بعد از دم كشيدن، ته چين را در يک سينی يا ديس مناسب سر و ته كرده، برش زده و سرو كنيد.

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *