سوپ پیازچه عالی برای باکلاس ها

سوپ پیازچه عالی
سوپ پیازچه عالی

یکی از بهترین و خوشمزه ترین پیش غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ ها هستند. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ پیازچه عالی را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای سوپ پیازچه عالی

  1. آب مرغ يک ليوان
  2. پيازچه 200 گرم
  3. قارچ 150 گرم
  4. هويج دو عدد
  5. جو پرک 1/5 پیمانه
  6. شير يک ليوان (دلخواه)
  7. خامه سه قاشق سوپخوری (دلخواه)
  8. نمک و فلفل به ميزان لازم

 

 

طرز تهيه سوپ پیازچه عالی

جو را با آب مرغ و چند تا لیوان‌اب روی حرارت بگذارید تا جوشش بخورد.هویج ها را رنده نمایید و به آن بیفزایید.دست آخر قارچ و پیازچه هایی را که خرد کرده اید را با اندکی کره تفت دهید و به سوپ اضافه کرده و بگذارید تا با حرارت کم پخته شود.شیر را در صورت تمایل و به سلیقه خودتان اضافه کنید و 5 دقیقه بعد گاز را خاموش کنید و در یک ظرف زیبا کشیده و میل نمایید.

 

درباره پیازچه

پیازچه از سبزیجات تقریبا ثابت در در بین انواع سبزی های معروف به سبزی خوردن به حساب می‌آید و به همراه پیاز جز ثابتی از از مواد غذایی مورد نیاز روزانه محسوب شده و کمتر غذایی هست که برای تهیه آن نیاز به پیاز و پیازچه نباشد و با اضافه نمودن آن خوشمزه تر نگردد. پیازچه‌ها در واقع همان پیاز هستند که قبل از رسیدن کامل برداشت می‌شوند. طعم پیازچه نسبت به پیاز ملایم‌تر بوده و همچنین تراکم مواد مغذی در پیازچه‌ها بیشتر است.

پیازچه های واقعی بومی سیبری هستند و غده تولید نمی کنند و قسمت خوراکی آنها برگ به ویژه قسمت سفید انتهایی برگها است. اما بیشتر انواع پیازچه‌ها، پیازهای جوان هستند که قبل از رسیدن برداشت میگردند و از نظر گیاه شناسی گیاهانی دائمی هستند یعنی چند فصل رشد مداوم می توانند زنده مانده و گل دهند.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *