کلوچه لیمویی مخصوص عید نوروز

کلوچه لیمویی مخصوص
کلوچه لیمویی مخصوص

اگر میخواهید یک شیرینی لذیذ برای عید تهیه کنید طرز تهیه کلوچه لیمویی مخصوص را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.این شیرینی را میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید.نوش جان.

مواد لازم برای تهیه کلوچه لیمویی مخصوص

  1. آرد كیك1/2- 1 فنجان
  2. بكینگ پودر1 قاشق چای خوری
  3. نمك1/4 قاشق چای خوری
  4. جوش شیرین قاشق چای خوری
  5. کره بدون نمك6 قاشق سوپ خوری
  6. شكر1فنجان
  7. شكر2 قاشق سوپ خوری
  8. تخم مرغ3 عدد بزرگ
  9. وانیل1/4 قاشق چای خوری
  10. شیر1/3 فنجان
  11. لیموی بزرگ1 عدد یا1/4 فنجان آب لیمو
  12. كرم1 فنجان
  13. زنجبیل2 قاشق سوپ خوری

 

 

طرز تهیه کلوچه لیمویی مخصوص

دمای فر را روی 375 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید .در یک ظف جدا آرد و بیکینگ پودر و نمک و جوش شیرین را الک نمایید یک فنجان شکر و کره را در یک کاسه متوسط بریزید و با دستگاه مخلوط کن با هم مخلوط نمایید تا پف کند.یکی یکی تخم مرغ ها را به خمیرتان اضافه نمایید و مخلوط کنید.و آرد را به خمیر اضافه کرده تا زمانی که با هم خوب ترکیب شده اند مخلوط نمایید.آب لیمو را نیز بهم بزنید و به مواد اضافه کنید. 3/1 از خمیر را در یك ظرف سفالی ریخته و آن را در فر قرار دهید تا زمانی كه لبه های آن طلایی شود كه حدودا 10 دقیقه طول می كشد. زمانی كه آن را از فر در می آورید اجازه دهید تا خنك شود، بعد از 5 دقیقه آن را برگردانید تا كاملا خنك شود.برای درست كردن كرمدو قاشق شكر باقی مانده و زنجبیل را به كرم اضافه كنید و هم بزنید و به اندازه 1/2 اینچ روی كیك ها بمالید و آن ها را سرو كنید.

درباره لیمو

لیمو حاوی اسیدسیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین C موجود در میوه‌های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که می‌دانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است.با استفاده از انگشت یا پنبه کمی آب‌لیموی تازه روی آکنه بمالید و بگذارید شب کامل روی پوست بماند. صبح روز بعد با آب صورت خود را بشویید. اگرچه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد و شاید احساس سوزش کنید اما لیمو برای درمان آکنه بسیار مفید و کاربردی است.

 

Check Also

مافین کشمشی ویژه و مخصوص

مافین ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که میتوانید در منزل تهیه کنید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *