شربت زعفران خانگی عالی

شربت زعفران خانگی
شربت زعفران خانگی

اگر میخواهید در منزل یک شربت بی نظیر خانگی را در منزل تهیه کنید طرز تهیه شربت زعفران خانگی عالی را به شما عزیزان آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این شربت را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای شربت زعفران خانگی عالی

  1. شکر به میزان لازم
  2. زعفران ساییده شده ۱/۲ قاشق غذاخوری
  3. گلاب ۳ قاشق غذاخوری
  4. آب نیم لیتر

 

 

طرز تهیه شربت زعفران خانگی عالی

در ابتدای کار آب را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید روی شعله گاز تا جوش اید.بعد زیر شعله گاز را کم نمایید و آن را خوب هم بزنید بعد از اینکه شکر در آب به خوبی حل شد زعفرانی راکه خیس خورده است را به مخلوط آب و شکر اضافه نمایید و مواد مخلوط شده را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.سپس گلاب را به آنها اضافه کنید و از دو مرتبه مواد شربت را روی حرارت قرار داده تا شربت خوب غلیظ گردد.بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از خنک شدن شربت آن را در درون ظرف شیشه ای درب داری بریزید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید.برای سرو کردن شربت زعفران مقدار یک سوم از لیوان را شربت بریزید و بقیه لیوان را با آب خنک پر کنید و مقداری یخ در درون لیوان بریزید.

درباره زعفران

بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلولهای بینایی موثر است و سلولهای بینایی را در مقابل آسیبها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلولهای آسیب دیده چشم می شود. زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماریهای ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

Check Also

شربت توت فرنگی گوارا به سبک خانگی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شربت گوارا را به شما عزیزان آموزش دهیم.شربت توت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *