پیتزای سیب زمینی خوشمزه

پیتزای سیب زمینی
پیتزای سیب زمینی

یکی از خوشمزه ترین پیتزاهایی را که میتوانید برای فرزندان خود تهیه کنید پیتزای سیب زمینی خوشمزه است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این پیتزای مقوی را به شما بانوان عزیز آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزای سیب زمینی

  1. سیب زمینی پخته و رنده شده ۱ کیلو
  2. آرد ۳ قاشق غذاخوری
  3. تخم مرغ ۳ – ۲ عدد
  4. برنج پخته به میزان لازم
  5. سوسیس خرد شده یا گوشت چرخ شده به میزان لازم
  6. قارچ خرد شده به میزان لازم
  7. فلفل دلمه ای خرد شده به میزان لازم
  8. هویج به میزان لازم
  9. نخود فرنگی به میزان لازم
  10. ذرت ۱۰۰ گرم
  11. کدو و بادمجان ریز خرد شده ۲ عدد
  12. پنیر پیتزا به میزان لازم
  13. بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

 

 

طرز تهیه پیتزای سیب زمینی

داخل یک ظرف دو تا تخم مرغ کوچک و 3 قاشق سوپخوری آرد معمولی با سوخاری و بیکینگ پودر و نمک و ادویه را به مواد اضافه نمایید وزیره را نیز به مواد بیفزایید .کمی روغن را به مواد اضافه کنید و مواد را ورز داده تا خمیری شکل شود.اگر لازم بود آرد را به مواد اضافه کنید.خمیر را ته قالب چرب شده بزنید و مانند خمیر پیتزا ÷خش نمایید .در یک ظرف دیگر سوسیس و قارچ و تخم مرغ را مخلوط نمایید و روی خمیر بریزید.

مقدار کمی روغن روی مواد ریخته و مواد را روی خمیر بریزید و داخل فر و در دمای 180 درجه داخل طبقه بالای فر قرار دهید از یک ربع دوباره به مدت یک ربع گریل را روشن کنید تا پنیر روی پیتزا نیز آب شود.اگر فرصت مناسب داشته باشید بهتر است که ابتدا پنیر پیتزا را روی مواد نریزید وقتی پیتزا یک ربع در فر ماند بعد پنیر را روی آن ریخته و دوباره به مدت یک ربع داخل فر گذاشته و گریل را روشن کنید این روش بهتر است و پنیر خشک نمیشود.میتوانید این پیتزا را با گاز و مایکروفر هم تهیه کنید به این ترتیب که بعد از اینکه پیتزا روی گاز کامل سرخ شد آن را داخل مایکروفر به مدت ۲ دقیقه با درجه ۱۰۰ بگذارید تا پنیر نیز آب شود.

 

Check Also

پیتزا با گوشت و بادمجان با طعم جالب

پیتزا از جمله فست فودهایی است که همه دوست دارند. امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *