سوفله سالمون و اسفناج عالی

سوفله سالمون و اسفناج
سوفله سالمون و اسفناج

یکی از خوشمزه ترین غذاهاتیی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوفله سالمون و اسفناج عالی است که امروز قصد داریم طرزتهیه این غذای لذیذ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه سوفله اسفناج و سالمون

  1. ۲ عدد کنسرو (۹۵۰ گرمی) سالمون
  2. 3عدد تخم مرغ
  3. ½ قاشق چای خوری جوز هندی
  4. 100 میلی لیتر شیر
  5. 3 قاشق غذاخوری آرد
  6. 50گرم کره
  7. 2قاشق غذاخوری آب لیمو
  8. 400گرم اسفناج (پخته شده و خرد شده)
  9. فلفل سیاه
    پنیر رنده شده

 

طرز تهیه سوفله سالمون و اسفناج عالی

سفیده و زرده های تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را خوب هم بزنید تا پف کند.کره را روی گاز آب کنید. آرد را هب آن اضافه کرده و تفت بدهید. سپس شیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.اسفناج، زرده تخم مرغ، آب لیمو را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.ماهی سالمون را اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس تاوه را از روی گاز بردارید.اکنون با دقت سفیده را در مواد فولد کنید. به این صورت که آرام مواد را از زیر به رو بیاورید تا خیلی هم زده نشود.

داخل ظرفی که می خواهید مواد را بپزید چرب کنید. سپس مواد را داخل ظرف ریخته و روی آن را با پنیر رنده شده خوب بپوشانید. اگر دوست غذا تند باشد کمی هم فلفل به آن اضافه نمایید.ظرف را داخل فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده (۳۵۶ درجه فارنهایت) به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید. باید وقتی انگشت را داخل آن فرو می کنید حالت فنری داشته باشد.اکنون سوفله آماده است نوش جان.

سوفله سالمون و اسفناج
سوفله سالمون و اسفناج

 

درباره سالمون

ماهی سالمون ( salmon ) یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ با زنجیره بلند EPA و DHA می باشد.حدود ۱۰۰ گرم از این ماهی دارای ۲.۳ گرم امگا ۳ می باشد. البته اگر بتوانید ماهی وحشی و آزاد صید کنید این میزان به ۲.۶ گرم در هر ۱۰۰ گرم می رسد.برخلاف بسیاری از چربی های دیگر چربی امگا ۳ حتی برای بدن ضروری نیز می باشد. به عبارتی شما تنها شانس این را دارید که از طریق رژیم غذایی این چربی را دریافت کنید و بدن خود نمی تواند آن را بسازد.بسیاری از سازمان های بهداشتی جهانی توصیه می کنند که بزرگسالان روزانه حداقل ۲۵۰-۵۰۰ میلی گرم ترکیب EPA و DHA مصرف کنند.

Check Also

دسر سوفله پرتقال مدرن و لذیذ

دسر ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که در دنیا طرفدارن زیادی دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *