خوراک عدس قرمز هندی خوشمزه

خوراک عدس قرمز هندی
خوراک عدس قرمز هندی

یکی از خوشمزه تزین خوراک هایی که میتوان در منزل تهیه کرد خوراک عدس قرمز هندی خوشمزه است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خوراک خوشمزه و لذیذ را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک عدس قرمز هندی

  1. ۲ فنجان دال عدس قرمز
  2. 1عدد پیاز بزرگ، خرد شده
  3. 1قاشق سوپ‌خوری روغن نباتی
  4. 2قاشق سوپ‌خوری رب کاری
  5. 1قاشق سوپ‌خوری پودر کاری
  6. 1قاشق چایخوری زردچوبه
  7. 1قاشق چایخوری پودر زیره‌ی سبز
  8. 1قاشق چایخوری پودر فلفل چیلی
  9. 1قاشق چایخوری نمک
  10. 1قاشق چایخوری شکر سفید
  11. 1قاشق چایخوری سیر خردشده
  12. 1قاشق چایخوری زنجبیل تازه، خردشده
  13. 1قوطی( ۴۵۰ گرم) رب گوجه‌فرنگی

 

 

طرز تهیه خوراک عدس قرمز هندی

آب سرد شسته و داخل یک قابلمه میریزیم و چند پیمانه نیز آب روی اب میریزیم تا کامل عدس ها را بپوشاند و میگذاریم تا جوش بخورد.در قابلمه را روی آن قرار میدهیم و حرارت را کم میکنیم تا خوب بجوشد و خوب پخته شود و دائم روی آن آب میریزیم و میگذاریم تا نرم گردد.که در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. سپس میگذاریم آب آن کاملا تبخیر شود.
ماهی‌تابه‌ای بزرگ را روی حرارت ملایم قرارداده، روغن نباتی را درون آن گرم میکنیم، پیازها را به آن افزوده و به مدت ۲۰ دقیقه هم بزنید تا کاراملی شده و پخته شوند.
رب کاری، پودر کاری، زردچوبه، پودر فلفل چیلی، نمک، شکر، سیر و زنجبیل را با هم در کاسه‌ای بزرگ مخلوط میکنیم؛ و درون ظرف پیازها میریزیم حرارت را زیاد میکنیم تا پخته شود، به مدت ۱ تا ۲ دقیقه دائما مواد را هم بزده تا عطر مواد خارج گردد.رب گوجه‌فرنگی را به مواد بیافزائید، ظرف را از روی حرارت بردارید و همه مواد را با دال عدس‌ها مخلوط کرده و سرو کنید.

 

خوراک عدس قرمز هندی
خوراک عدس قرمز هندی

درباره عدس قرمز

دال عدس دارای مقدار زیادی فیبر است. فیبر در تقویت دستگاه گوارش بسیار موثر عمل کرده و از بروز بیماری های گوارشی جلوگیری می کند. دال عدس در درمان یبوست و التهابات روده موثر است. یبوست با دفع سخت مدفوع همراه است که مصرف دال عدس باعث تسهیل خروج مدفوع می شود.دال عدس دارای مقدار زیادی ویتامین A می باشد که در تقویت قدرت بینایی موثر است. این ویتامین نقش زیادی در جلوگیری از بیماری های چشمی دارد و باعث افزایش نور چشم می شود. افرادی که مشکلات بینایی دارند می توانند از دال عدس به عنوان یک خوراکی موثر استفاده کنند.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *