سوپ سیب زمینی و بروکلی با پنیر چدار

سوپ سیب زمینی و بروکلی
سوپ سیب زمینی و بروکلی

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ سیب زمینی و بروکلی با پنیر چدار است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این سوپ را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای سوپ سیب زمینی و بروکلی

  1. روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  2. موسیر ۲ عدد بزرگ
  3. سیر ۳ حبه
  4. کلم بروکلی ۹۰۰ گرم
  5. سیب زمینی کوچک ۳ عدد
  6. نمک به میزان لازم
  7. فلفل سیاه به میزان لازم
  8. پنیر چدار ۲ پیمانه
  9. آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  10. نان تست ۴ برش

 

 

مواد لازم برای تهیه سوپ سیب زمینی و بروکلی

موسیر ها را به صورت نصفه و ورقه ورقه نمایید. سیر ها را خرد کنید و ساقه های بروکلی را جدا کرده و خرد کنید و گل های بروکلی را به تکه های دو و نیم سانتی متری خرد نمایید.سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خوب خرد کنید.از پنیر چدار رنده شده نیز برای تهیه این سوپ استفاده نمایید.فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

در قابلمه ای کوچک، روغن زیتون را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. موسیر، نیمی از سیر، ساقه های بروکلی، سیب زمینی و نوک انگشت نمک را به آن ها اضافه کنید. مواد را برای ۳ تا ۴ دقیقه بپزید.5 پیمانه آب به همراه قدری نمک به مواد اضافه کنید. بگذارید تا آب بجوشد، حرارت را کم کنید و مواد را برای ۱۰ دقیقه بپزید.3 پیمانه گلچه های بروکلی را اضافه کنید و برای ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر تا نرم شوند، بپزید.سوپ را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود، سپس آن را به همراه ۱ پیمانه پنیر در مخلوط کن بزنید. نمک، فلفل و آبلیمو را اضافه کنید.

پنیر و سیر باقیمانده را با هم ترکیب کنید. نان ها را در یک سمتی سینی فر و بقیه گلچه های بروکلی را در سمت دیگر سینی فر بریزید. روی آن ها روغن زیتون بپاشید و به آن ها نمک و فلفل بزنید. ترکیب پنیر را روی نان ها پخش کنید و برای ۱۵ دقیقه در فر بگذارید. در میان پخت، گلچه های بروکلی را هم بزنید.سوپ را با تکه های نان و گلچه های کلم بروکلی برشته شده و کمی رنده پوست لیمو میل کنید.

Check Also

خرید محصولات خزدار و پولکی(کوسن ،شال مبل،پادری،فرشینه)

یکی از زیباترین دکور هایی که در هر خانه خوش سلیقه ای پیدا میشه دکور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *