املت دنور خوشمزه برای عصرانه

املت دنور خوشمزه
املت دنور خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین عصرانه هایی را که میتوانید در فصل تابستان برای خانواده خود تدارک ببینید املت  است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه املت دنور خوشمزه برای عصرانه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه املت دنور خوشمزه

  1. روغن زیتون  1 قاشق غذا خوری
  2. پیاز خرد شده ¼ فنجان
  3. فلفل دلمه ای قرمز  ¼ فنجان
  4. فلفل دلمه ای سبز  ¼ فنجان
  5. کره  1 قاشق غذاخوری
  6. تخم مرغ  2 عدد
  7. نمک و فلفل  به میزان لازم
  8. کالباس  1/4 فنجان
  9. پنیر چدار  100 گرم
  10. شیر  ½ فنجان

 

 

 

طرز تهیه املت دنور خوشمزه

برای تهیه این املت خوشمزه در ابتدا فلفل دلمه ها را تمیز میشوییم و به صورت نگینی خرد میکنیم و پیاز را پوست میگیریم و نگینی خرد مینماییم.در یک ماهیتابه روغن میریزیم و روی شعله ملایم قرار میدهیم.سپس فلفل دلمه ای خرد شده را با پیاز و کالباس خرد شده راداخل ماهیتابه میریزیم وتا جایی که مواد نرم میشوند تقت میدهیم. تخم مرغها را در کاسه ای شکسته و میریزیم سپس شیر ،نمک ،فلفل به آن اضافه کرده و هم میزنیم تا یکدست گردند.

داخل تابه کره را انداخته تا داغ شود بعد نصفی از مایع همزده شده را کف تابه میریزیم تا سفت شود آنگاه فلفل دلمه ای و پیازو کالباس تفت داده شده را در گوشه مایع همزده شده ریخته و روی آن را پنیر چدار رنده شده میریزیم تا رویش را کاملا بپوشاندنیمه دیگر مایع همزده شده را روی نیمه مواد تفت داده شده و پوشانده با پنیر برگردانید. در تابه را برای3تا 5دقیقه میگذاریم تا پنیر آب شود و در بشقابی املت دنور را سرو و نوش جان کنید.

 

املت دنور خوشمزه
املت دنور خوشمزه

 

درباره فلفل دلمه

فلفل دلمه قرمز به خاطر سرشار بودن از ویتامین A به بینایی سالم مخصوصا دیددرشب کمک‌می‌کند. این فلفل منبعی سرشار از یک کاروتنوئید به نام اوتئین است که به پایین‌آوردن خطر بیماری تباهی لکه زرد چشم کمک‌می‌کند. تباهی لکه زرد چشم معمول‌ترین دلیل از دست‌دادن بینایی مربوط به سن است. همچنبن فلفل دلمه به خاطر سطح بالای بتاکاروتن و ویتامین C از چشم‌های‌تان در برابر آب‌مروارید محافظت‌می‌کند.

فلفل دلمه قرمز به فعالسازی گرمازایی کمک‌کرده و سرعت سوخت‌وساز را افزایش‌می‌دهد. کپسایسین که مسئول افزایش تندی در فلفل‌ها ی دیگر است، در مقادیر کمی در فلفل دلمه یافت‌می‌شود. بنابراین، این فلفل‌ها عمل گرمازایی ملایمی دارند که برخلاف دیگر فلفل‌های تند سوخت‌وساز بدن را بدون افزایش ضربان قلب و فشارخون افزایش‌می‌دهند. بنابراین می‌توانند به کاهش وزن کمک‌کنند.

Check Also

املت پخته شده در فر مخصوص شام

خیلی از شما بانوان هنرمند برایتان پیش آمده است که در خانه میهمان ناخوانده داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *