سوپ تره فرنگی با شیر و خامه خوشمزه

سوپ تره فرنگی با شیر و خامه

یکی از خوشمزه ترین پیش غذا هایی را که میتوانید در مننزل تهیه کنید سوپ ها هستند. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ تره فرنگی با شیر و خامه خوشمزه  را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سوپ تره فرنگی

  1. شیر ۱ لیتر
  2. خامه ۱۰۰ گرم
  3. قلم گوساله ۱ عدد
  4. زرده تخم مرغ ۱ عدد
  5. روغن مایع به اندازه کافی
  6. تره فرنگی متوسط ۶ عدد
  7. آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
  8. نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه سوپ تره فرنگی

برای شروع باید پوره تره فرنگی را آماده کنیم برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و دو لیوان آب داخل قابلمه می ریزیم سپس اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. در همین حین تره فرنگی ها را خرد می کنیم.پس از اینکه آب جوش آمد تره فرنگی ها را به همراه مقداری زردچوبه و قلم گوساله به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت داخل آب جوش قرار می دهیم تا به صورت کامل بپزند. پس از اینکه قلم گوساله مغز پخت شد ، مغز استخوان را خارج می کنیم

و به همراه تره فرنگی و آب باقیمانده در قابلمه درون میکسر می ریزیم و میکس می کنیم تا مغز قلم و تره فرنگی یکدست شود ( شبیه به پوره شود ). در ادامه قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته ایم را روی حرارت قرار می دهیم.مقداری روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و آرد را به قابلمه اضافه می کنیم. آرد را به همراه روغن چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ آرد کمی تغییر کند سپس شیر را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم به طوری که آرد گلوله نشود.

پس از اضافه کردن شیر پوره تره فرنگی را که در مرحله اول درست کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم و پس از کم کردن حرارت زیر سوپ درب قابلمه را می گذاریم تا سوپ به طور کامل جا بیفتد.پس از اینکه سوپ آماده شد زرده تخم مرغ را درون ظرف سوپخوری می ریزیم و با چنگال به هم می زنیم تا بافتش باز شود سپس سوپ را به ظرف سوپخوری اضافه می کنیم و با زرده تخم مرغ مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در پایان پس از اینکه سوپ را در ظرف سوپ خوری کشیدیم آنرا با خامه به صورت دلخواه تزیین می کنیم. برای طعم بهتر و زیبایی سوپ تره فرنگی می توانیم از لیمو ترش و سبزیجات معطر مانند جعفری نیز استفاده کنیم.

Check Also

سوپ جو قرمز با طعم ویژه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید به عنوان پیش غذا در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *