موس شکلاتی و تمشک یخ زده دلچسب

یکی ازخوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید با شکلات است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه موس شکلاتی و تمشک یخ زده دلچسب را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای موس شکلاتی و تمشک یخ زده

  1. تخم مرغ 4 عدد
  2. شکر 3/4 پیمانه
  3. شکلات تلخ ۷۰٪ 160 گرم
  4. کره 150 گرم
  5. پوره تمشک 1/4 پیمانه
  6. نمک نوک قاشق
  7. شکر 1 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه موس شکلاتی و تمشک یخ زده

زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کنید. زرده‌ها را داخل یک کاسه پیرکس بریزید. شکر را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا غلیظ و یکدست شود. قابلمه کوچکی را پر از آب کنید و بگذارید به جوش بیاید. سپس مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید و ۳–۵ دقیقه در همین حالت آن را هم بزنید تا مخلوط کاملاً داغ شود.یک کاسه بزرگ را از یخ پر کنید. کاسه پیرکس را از روی قابلمه آب جوش بردارید و داخل ظرف یخ بگذارید. حدود ۵ دقیقه مخلوط را هم بزنید تا خنک شود.کره را از قبل بیرون از یخچال بگذارید تا نرم شود. شکلات تلخ را خرد کنید و داخل ظرفی مناسب مایکروفر قرار دهید. ۳۰ ثانیه آن را در مایکروفر قرار دهید. سپس بیرون بیاورید و هم بزنید. این کار را تکرار کنید تا شکلات کاملاً ذوب شود. سپس کره را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت کرم مانند پیدا کند. کرم شکلاتی را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و با آن میکس کنید. سپس پوره تمشک را نیز اضافه و مخلوط کنید.

موس شکلاتی و تمشک یخ زده
موس شکلاتی و تمشک یخ زده

درباره تمشک

جوشانده گل یا برگ تمشک( به روشی که گفته شد) در استعمال خارجی برای درمان زخم های دهان، ورم لثه، درد گلو و ورم لوزه ها بکار می رود و بیمار با غرغره کردن این جوشانده دهان را می شوید. جوشانده برگ تمشک اسهال و ورم روده را معالجه می کند، بدین منظور باید ۴۰ تا ۵۰ گرم برگ خشک تمشک را در یک لیتر آب سرد بخیسانید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن، روزی سه بار، هر بار یک فنجان آن را بین غذاهای اصلی بنوشید.

Check Also

طرز تهیه فار بروتون آلو دسر فرانسوی

اگر به دنبال آموزش دسری جدید و مقوی هستید، اگر مهمانی خاصی در پیش رو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *