دسر سمولینای شیری خوشمزه

 

دسر سمولینای شیری
دسر سمولینای شیری

یکی از خوشمزه ترین دسرهایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید با شیر است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر سمولینای شیری خوشمزه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر سمولینای شیری

  1. آرد سمولینا 10 قاشق غذاخوری
  2. شیر 4 پیمانه
  3. مارگارین یا کره 100‌ گرم
  4. شکر 15 قاشق غذاخوری
  5. اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
  6. دارچین به مقدار کافی
  7. مغز گردو یا پسته به مقدار کافی

طرز تهیه دسر سمولینای شیری

دسر سمولینای شیری، دسر خوشمزه و ساده‌ای است که می‌توانید خیلی راحت و در کمترین زمان تهیه کنید. دسر سمولینا بعد از مدتی در یخچال بسته می‌شود و می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف سرو کنید. برای تزیین سمولینای شیری از شابلون‌های شله‌زرد هم می‌توانید استفاده کنید. کره را در قابلمه‌ای بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید تا آب شود. شیر و شکر را به آن اضافه کنید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید تا زمانی که قل بزند.

سپس آرد سمولینا را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود (۳ تا ۵ دقیقه).در پایان، اسانس وانیل را اضافه کنید و مخلوط نمایید. دسر سمولینای شیری را می‌توانید داخل ظرف پیرکس بریزید و مانند شله‌زرد با دارچین تزیین کنید. همین طور می‌توانید با گردو و خلال یا پودر پسته هم روی دسر را تزیین کنید. بعد از این که دسر سمولینا در یخچال خنک شد، می‌توانید آن را برش بزنید و به شکل برش‌های کوچک سرو کنید.

دسر سمولینای شیری
دسر سمولینای شیری

درباره سمولینا

سمولینا محصول فرایند آسیابانی گندم دوروم می­‌باشد، که جهت تهیه انواع ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سمولینا، مشتق شده از کلمه ایتالیائی سمولا می­‌باشد که در زبان لاتین به آن سیمیلا نیز می­‌گویند. سمولینای حاصل از گندم دوروم در شمال هندوستان سوجی نامیده می­‌شود. در کشور ترکیه نیز سمولینا ایرمیک خوانده می‌­شود. شرکت صنعتی زر ماکارون با بیش از بیست سال سابقه درخشان در تولید محصولات بر پایه‌ غلات در جایگاه نخست بازار قرار دارد.

و از اهداف اصلی آن افزایش توان تولید محصولاتی در بالاترین سطح کیفیت و توسعه‌ی فرهنگ مصرف غذای سالم است. در همین راستا به ارائه‌ی توضیحی اجمالی در رابطه با سمولینا و ارزش غذایی آن می‌پردازیم.آسیابانی گندم و تبدیل آن به آرد فرایندی است که توسط غلتک­‌های استیل دندانه­‌دار انجام می­‌گیرد. فاصله بین دندانه­‌ها کمی کوتاه‌تر از عرض دانه‌­های گندم می­‌باشد. بنابراین هنگامی‌ که گندم وارد آسیاب می­‌شود، غلتک­‌ها پوسته و جوانه را از هم جدا می­‌کند و نشاسته یا آندوسپرم به صورت ذرات زبرتر در فرآیند باقی می­‌مانند. به ذراتی که پس از عبور از الک از پوسته جدا می‌شوند، سمولینا می‌گویند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *