پنکیک نخودچی سالم برای با کلاس ها

پنکیک نخودچی سالم
پنکیک نخودچی سالم

یکی از خوشمزه ترین صبحانه هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید پنکیک است. در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه پنکیک نخودچی سالم برای باکلاس ها را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پنکیک نخودچی سالم

  1. آرد نخودچی 1 پیمانه
  2. آب 1 و 1/2 پیمانه
  3. نمک 3/4 قاشق چایخوری
  4. زردچوبه 1/4 قاشق چایخوری
  5. فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری
  6. زیره سبز 1/4 قاشق چایخوری
  7. پیاز قرمز خرد شده 1/2 پیمانه
  8. فلفل سبز تند خرد شده 1 عدد
  9. جعفری خرد شده 1/4 پیمانه
  10. روغن آفتابگردان 2-3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پنکیک نخودچی سالم

ابتدا، آرد نخودچی را در کاسه‌ای با ۳/۴ پیمانه آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. ۱/۲ تا ۳/۴ پیمانه دیگر آب اضافه کنید تا هیچ گلوله خمیری باقی نماند. پیاز، فلفل سبز و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و مخلوط نمایید. پس از آن ادویه‌ها یعنی نمک، زردچوبه، فلفل قرمز و زیره سبز را بریزید و هم بزنید. بگذارید مایه حدود ۵ دقیقه بماند.تابه را بگذارید روی شعله گاز تا داغ شود. وقتی داغ شد چند قطره روغن داخل آن بریزید و با دستمال حوله‌ای روغن را روی سطح تابه بمالید و پخش کنید. یک ملاقه از مایه پنکیک را بردارید و داخل تابه بریزید. با چرخاندن تابه پنکیک را به شکل دایره‌ای به قطر ۱۲–۱۵ سانت در بیاورید. چند قطره روغن هم لبه‌های پنکیک بریزید.

پنکیک نخودچی سالم
پنکیک نخودچی سالم

نخودچی

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: کودکانی که قبل از دو سالگی دچار کم‌خونی فقر آهن می‌شوند، در زمان تحصیل ممکن است در دسته دانش‌آموزان متوسط و پایین کلاس طبقه‌بندی شوند و این مسئله اهمیت مصرف قطره آهن را مشخص می‌نماید.ساسان ساکت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در بخش مشاوره سلامت درمورد هوش کودک اظهار داشت: اهمیت شیر مادر در رشد و نمو و تکامل کودک بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین باید تا 2 سال فرآیند شیردهی ادامه داشته باشد.

فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: در 6 ماهه اول زندگی، شیر مادر برای کودک کافی است، اما در 6 ماهه دوم و از 7 ماهگی تا 12 ماهگی از برخی غذاهای کمکی استفاده می‌شود که بتواند رشد مطلوب برای کودک را حاصل کند.متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان تصریح کرد: 15 روز بعد از تولد نوزاد، استفاده از قطره AD به میزان 25 قطره در روز الزامی است و این قطره باید تا پایان جشن تولد 2 سالگی به کودک خورانده شود.

Check Also

سالاد پنیر قالبی صبحانه ای لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهای با کلاسی که میتوان در منزل برای کودکان تهیه کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *