پنکیک کدو تنبل برای صبحانه

پنکیک کدو تنبل
پنکیک کدو تنبل

یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای صبحانه تهیه کنید پنکیک ها هستند. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پنکیک کدو تنبل برای صبحانه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پنکیک کدو تنبل

  1. یک و نیم فنجان شیر
  2. یک فنجان پوره کدو تنبل
  3. یک عدد تخم مرغ
  4. دو قاشق غذا خوری روغن نباتی
  5. دو قاشق غذا خوری سرکه
  6. دو فنجان آرد همه منظوره
  7. سه قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  8. دو قاشق چای خوری بکینگ پودر
  9. یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  10. یک قاشق چای خوری فلفل شیرین
  11. یک قاشق چای خوری دارچین
  12. نصف قاشق چای خوری زنجبیل
  13. نصف قاشق چای خوری نمک

 

 

طرز تهیه پنکیک کدو تنبل

در یک کاسه ای بزرگ شیر و کدو تنبل و سرکه و روغن را با یکدیگر مخلوط نمایید و در یک کاسه دیگر آرد و شکر قهوه ای و بیکینگ پودر و جوش شیرین و دارچین و زنجبیل و نمک را با کیدیگر ترکیب نمایید و سپس هر دو کاسه را نیز با هم مخلوط کنید و خمیری را از این دو تهیه کنید.سپس درون یک ماهیتابه روغن ریخته و روی گاز قرار می‌دهیم و هر دفعه یک چهارم فنجان از خمیر را مانند کلوچه ساخته و درون ماهیتابه می‌پزیم.

 

درباره کدو تنبل

کدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.

Check Also

سالاد پنیر قالبی صبحانه ای لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهای با کلاسی که میتوان در منزل برای کودکان تهیه کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *