شیرینی آرد نخودچی بدون فر در منزل

شیرینی آرد نخودچی بدون فر
شیرینی آرد نخودچی بدون فر

خیلی از خانم ها واقعا توانایی خرید گاز فر دار و یا ماکروفر را ندارند. به همین خاطر امروز قصد داریم طرز تهیه شیرینی آرد نخودچی بدون فر در منزل را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی آرد نخودچی بدون فر

  1. آرد نخودچی 1 لیوان
  2. پودر شکر 1 لیوان
  3. کره ذوب شده یا روغن جامد 1/2 لیوان
  4. هل 2 عدد

 

 

طرز تهیه شیرینی آرد نخودچی بدون فر در منزل

آرد نخودچی را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، با قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی که رنگ آرد طلایی شده و عطر خوبی از آرد نخودچی بلند شود سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود.برای تهیه پودر شکر شکر و دانه های هل را داخل میکسر بریزید و بزنید تا به شکل پودر شود سپس همراه با کره ذوب شده به آرد نخودچی اضافه نمایید و با دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم درآید ( میتوانید از پودر قند هم استفاده کنید ).

با دست از خمیر تکه هایی به اندازه یک گردو بردارید و به شکل گرد حالت دهید ( میتوانید روی شیرینی ها را کمی مرطوب کنید سپس مقداری خلال بادام یا پودر پسته روی شیرینی ها بپاشید ) ، شیرینی ها را داخل ظرف دربسته نگهداری کنید. راز خوشمزه شدن این شیرینی بو دادن آرد نخودچی است یعنی باید به اندازه ای تفت دهید که بوی خوبی از آرد بلند شود ؛ میتوانید به جای کره از روغن جامد هم استفاده کنید اما کره طعم بهتری به شیرینی میدهد.

 

شیرینی آرد نخودچی بدون فر
شیرینی آرد نخودچی بدون فر

 

درباره آرد نخودچی

ارزش غذایی یک‌سوم لیوان آرد نخودچی، معادل یک واحد نان و غلات یا یک واحد گوشت (البته از نوع بسیار کم چرب) است و مصرف آن در صورتی که بوداده و شور نباشد، به افرادی که در جویدن حبوبات مشکل دارند، توصیه می‌شود.آرد نخودچی آردی است که از نخودچی پوست گرفته و بی‌نمک تهیه می‌شود. نخودچی را می‌کوبند یا آسیاب می‌کنند و آن را با الک بسیار ریز برای نرم و صاف شدن الک می‌کنند. آرد نخودچی در شیرینی‌پزی هم مصرف می‌شود.

یکی از آردهایی که در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آرد نخودچی است. تا به حال با خود فکر کرده‌اید که این آرد چه تفاوتی با آردهای دیگر دارد و خاصیت منحصر به فرد آن چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، نخودچی، از مواد غذایی‌ای است که مصرفش به عنوان یک ترکیب پرپروتئین توصیه می‌شود.در طبقه‌بندی تغذیه‌ای، آرد نخودچی جزو حبوبات محسوب و از نخود تازه یا نخودچی بدون پوست و بی‌نمک تهیه می‌شود.

Check Also

شیرینی مرنگ پشمکی ویژه

امروز قصد داریم یک شیرینی ویژه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *