خورش ریواس با گوشت لذیذ

خورش ریواس با گوشت
خورش ریواس با گوشت

یکی از خوشمزه ترین غذاها را میتوان با گوشت تهیه کرد. در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه خورش ریواس با گوشت لذیذ شما را آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس با گوشت

  1. ریواس 500 گرم
  2. گوشت خورشتی 200 گرم
  3. پیاز 2 عدد
  4. جعفری 200 گرم
  5. نعنا خشک 2 قاشق غذاخوری
  6. نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش ریواس با گوشت

ریواس را بشویید و پوست نازک روی ساقه های ریواس را جدا کنید و به تکه های مساوی خرد کنید. پیازهای خرد شده ، گوشت خرد شده و 4 لیوان آب را داخل قابلمه ای بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوشت بپزد و نرم شود.جعفری را خرد کنید و همراه با نعنا خشک در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود، سپس به گوشت پخته اضافه کنید. پس از 30 دقیقه ریواس های خرد شده را اضافه کنید و نمک و فلفل را اندازه نمایید. 15 دقیقه دیگر اجازه دهید خورش جا بیفتد سپس همراه با برنج سرو کنید.

خورش ریواس با گوشت
خورش ریواس با گوشت

درباره ریواس

طبع ريواس از لحاظ طب سنتي سرد است اما اگر با مقداري شكر يا عسل مصرف شود از سردي آن كاسته مي‌شود. اين گياه منبع غني از ويتامين‌ها و املاح معدني به شمار مي‌آيد و اثرات معجزه آسايي بر سلامت دارد. ريواس قابض است و باعث تقويت معده و كبد مي‌شود و دفع باكتري‌هاي مضر از دستگاه گوارش مي‌شود. با اين حال زياده روی در مصرف آن مي‌تواند دردسرساز شود. همچنين براي بيماران تب‌دار و بی اشتها مفيد است و يرقان، ضعف و سستي را برطرف مي‌کند. براي اين منظور كافي است 100 گرم آب ريواس خام را به همراه آب هويج يا كرفس، خيار و سيب (يك سوم آب ريواس و دو سوم آبميوه‌ها يا سبزي‌هاي ذكر شده) بنوشيد.نوش جان

Check Also

رولت گوشت چرخ کرده بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین غذاها آنهایی هستند که با گوشت چرخ کرده تهیه میشوند.امروز میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *