استرامبولی لذیذ خانگی

استرامبولی لذیذ
استرامبولی لذیذ

اگر میخواهید یک غذای باکلاس برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه استرامبولی لذیذ را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر آموزش این غذا را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه استرامبولی لذیذ

  1. ۵۰ گرم اسفناج
  2. 3شاخه جعفری
  3. 2حبه سیر
  4. 8عدد فلفل تند
  5. 150گرم گوشت چرخ کرده
  6. 250گرم آرد
  7. 220گرم ماست یونانی
  8. 200گرم سس پیتزا
  9. 150گرم پنیر موزارلا رنده شده
  10. 250گرم کره

 

 

طرز تهیه استرامبولی لذیذ

اسفناج و جعفری را خرد نمایید دو حبه سیر را به صورت ریز خرد کنید.فلفل ها را نیز به صورت حلقه ای خرد نمایید.کف ماهیتابه را به روغن چرب کنید و گوشتی را که چرخ کرده اید را برای مدت زمان 6 تا 7 دقیقه تفت دهید.آن را کناری قرار دهید و یک چهارم پیمانه آرد را کنار بگذارید .باقی آرد را با ماست و 1/2 قاشق چایخوری نمک داخل یک ظرف بزرگ تر مخلوط نمایید.خمیر را روی سطحی که آرد زده اید صاف نمایید خمیر را روی هم تا کرده و با دست ورز دهید.اگر خمیر به هم نمی چسبد نگران نشوید آنقدر ورز بدهید و با وردنه صاف کنید تا به هم بچسبد. بعد از این که خمیر نرم و کشدار به دست آمد آن را به دو نیم کنید و با وردنه هر دو را صاف کنید و در اندازه های مستطیل ۶ در ۱۰ دربیاورید.

خمیر صاف شده را داخل سینی فر قرار دهید. روی هر کدام از خمیرها ۲ قاشق غذاخوری سس پیتزا بمالید. سپس گوشت، اسفناج، پنیر و فلفل را دو قسمت کرده و روی هر کدام از خمیرها بریزید. دوباره روی مواد ۲ قاشق غذاخوری سس بریزید.کناره های خمیر را در فاصله های ۱ سانتیمتری برش بزنید. ابتدا لبه های سر و ته خمیر را تا کنید و بعد لبه های برش خورده را یکی از چپ یکی از راست مثل بافت مو تا کنید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. تاوه را روی گاز با حرارت کم قرار دهید و کره و سیر را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه تفت بدهید. استرامبولی را از فر بیرون بیاورید و کره و سیر را با برس روی آن بمالید و دوباره به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که روی آن قهوه ای رنگ شود. سپس از فر بیرون بیاورید و بعد از ۵ دقیقه سرو کنید.

 

Check Also

رولت گوشت چرخ کرده بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین غذاها آنهایی هستند که با گوشت چرخ کرده تهیه میشوند.امروز میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *