خورش بامیه دلچسب و لذیذ

خورش بامیه دلچسب
خورش بامیه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوش هایی را که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنی خورش بامیه دلچسب و لذیذ است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خورش لذیذ را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه دلچسب

  1. گوشت گوسفندی به مقدار لازم
  2. 100گرم بامیه به اندازه
  3. 1/2فنجون زعفران
  4. 1 عدد هویج کوچک
  5. 1بسته کوچک عصاره ی بره
  6. 1فنجون لپه
  7. نمک و فلفل ادویه کاری به مقدار لازم
  8. 1عدد پیاز متوسط
  9. آب لیمو یا لیمو عمانی من از پودر لیمو عمانی استفاده کردم
  10. رب به اندازه دلخواه

 

 

طرز تهی خورش بامیه دلچسب

ابتدا پیاز خوب نگینی ریز میکنیم. بعد که خوب سرخ شدش گوشت و سرخ میکنیم. اول اصلا ادویه نمیزنیم که گوشتمون دیر پز نشه. بعد هویج یه تفت میدیم بعد لپه که از شب قبل خیس دادیم تفت میدیم. بعد آب میریزم توی خورشت به اندازه ای که روی گوشت ها رو بگیره ولی من زیاد میریزم، غذا رو برای شب بخوام از صبح بار میزارم و زیرش رو کم کم میکنم خیلی خیلی خوب بپزه. بعد که آب جوش اومد زیر قابلمه رو کم میکنیم

بعد چند ساعت بامیه رو که تفت دادیم رب سرخ میکنیم داخلش، رب که سرخ بشه خوش رنگ تر میش خورشتمون. بعد بامیه رو اضافه میکنیم بعد عصاره بره اضافه میکنیم داخل خورشت. دو ساعت آخر که خورشتمون میخواد جا بیوفته لیمو عمانی اضافه میکنیم. بعد نمک و فلفل و ادویه کاری اضافه میکنیم بعد زعفرون میریزم در قابلمه رو میزاریم تا قشنگ خورشتمون جا بیوفته.

خورش بامیه دلچسب
خورش بامیه دلچسب

درباره بامیه

بسیاری از متخصصان معتقدند که بیشتر بیماری ها از روده شروع می شوند. فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری هایی چون بواسیر و دیورتیکولیت* را بشدت کاهش می دهد.معمولاً برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست،مصرف سبوس گندم توصیه می شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند.

ولی موسیلاژ موجود در بامیه روده را نرم کرده و خروج مدفوع را آسان می سازد.اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین خون می شود که این ماده رگهای خونی را مسدود می کند. ویتامینC نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی نیز می شود.

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *