غوره بادمجان خوشمزه و ویژه

غوره بادمجان خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنیدبا بادمجان است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه غوره بادمجان خوشمزه و ویژه را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه غوره بادمجان خوشمزه

 

  1. بادمجان/ ۶ عدد
  2. مرغ یا جوجه/ ۸۰۰ گرم
  3. غوره/ ۲ خوشه
  4. گوجه فرنگی/ ۵ عدد
  5. پیاز متوسط/ ۱ عدد
  6. نمک و ادویه/ به مقدار لازم
  7. روغن/ به میزان لازم

 

 

طرز تهیه خورش غوره بادمجان خوشمزه

ابتدا بادمجان ها را خوب شست و شو دهید. پس از گرفتن پوست بادمجان ها، به دلخواه یعنی به صورت عرضی و یا به شکل طولی برش بزنید و آن ها را به همراه مقداری روغن درون تابه ای مناسب سرخ نمایید.در حین سرخ شدن بادمجان ها، پس از گرفتن پوست پیاز، آن را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی روغن درون قابلمه تف دهید و سپس زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، گوجه فرنگی و مرغ که از قبل به قطعات کوچک تر تقسیم کرده اید را به همراه مقداری آب به قابلمه حاوی پیازها اضافه کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه غوره بادمجان باید غوره ها را خوب بشویید و آن ها را از خوشه جدا کنید و بعد به همراه بادمجان های سرخ شده به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید و صبر کنید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. پس از اطمینان از پخت بادمجان و گوشت مرغ و همچنین تست کردن مزه آن، قابلمه را از روی حرارت بردارید.اکنون خورش غوره بادمجان آماده شده است و می توانید آن را داخل ظرف مخصوص خورش بریزید و با تزیینی زیبا به همراه چلو و یا حتی نان سرو نمایید.

 

Check Also

خورش بامیه دلچسب و لذیذ

یکی از خوشمزه ترین خوش هایی را که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنی خورش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *