سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

سوپ جو و قارچ زمستانی
سوپ جو و قارچ زمستانی

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ جو و قارچ را به شما بانوان با لسیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو و قارچ

  1. جو 1/2 لیوان
  2. قارچ خرد شده 2 لیوان
  3. هویج 3 عدد
  4. کره 2 قاشق غذاخوری
  5. شیر 1 لیوان
  6. جعفری خرد شده 1/2 لیوان
  7. سینه مرغ 1 عدد
  8. سیر 2 حبه
  9. خامه 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوپ جو و قارچ زمستانی

مواد اصلی سوپ جو و قارچ (یا سوپ مرغ و قارچ) عبارتند از سینه مرغ، جو و قارچ. انواع سوپ جو به صورت قرمز و سفید تهیه میشوند. دستوری که در ادامه میخوانید مربوط به نوعی سوپ جو سفید هست که در آن از شیر و خامه استفاده شده

درون قابلمه ای 4 لیوان اب بریزید. سپس سینه مرغ ، جو ، نمک و فلفل بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا در مدت زمان 2-3 ساعت ارام ارام باهم بپزند و جو لعاب بیندازد. در اواسط پخت مرغ هویج رنده شده ، سیر و جعفری خرد شده را اضافه کنید.

پس از این مدت زمان سینه مرغ را ریش ریش کنید و دوباره درون قابلمه برگردانید. سپس کره ، شیر داغ و قارچ خرد شده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید 15 – 30 دقیقه دیگر سوپ با حرارت ملایم بپزد ( مراقب باشید جو ته نگیرد ). برای سرو سوپ را با خامه مخلوط کنید و در ظرف بریزید و با جعفری خرد شده تزیین نمایید.

میتوانید قبل از اضافه کردن شیر و قارچ مواد را درون میکسر یا مخلوط کن ریخته و بزنید تا تمام مواد باهم مخلوط شده و یکدست شوند ؛ بجای جو کامل میتوانید از 1 لیوان جو پرک استفاده کنید.بسته به غلظتی که برای سوپ میخواهید ، ابی که برای مرغ استفاده میکنید میتواند کمتر یا بیشتر باشد ؛ شیر باید داغ باشد تا سوپ شما نبرد ، استفاده از خامه سلیقه ای میباشد.

سوپ جو و قارچ زمستانی
سوپ جو و قارچ زمستانی

Check Also

سوپ جو قرمز با طعم ویژه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید به عنوان پیش غذا در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *