فروماژ توت فرنگی دلچسب

فروماژ توت فرنگی
فروماژ توت فرنگی

بیشتر خانم ها دوست دارند برای میهمانان خود در کنار غذا دسر های خوشمزه ای نیز تدارک ببینند.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر فروماژ توت فرنگی دلچسب را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه فروماژ توت فرنگی

  1. تخم مرغ 3 عدد ng
  2. خامه قنادی 250 گرم
  3. پوره توت فرنگی 250 گرم
  4. شکر 3/4 پیمانه
  5. پودر ژلاتین 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
  6. وانیل 1/4 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه فروماژ توت فرنگی

فروماژ در زبان فرانسه در واقع به معنی پنیر است و این دسر را که پایه اصلی آن خامه و تخم مرغ است به خاطر حالت پنیری و لطیفش به این نام می خوانند. چنانچه گفته شد فروماژ را که از جمله دسرها تقریبا پرکالری است می توان در طعم های مختلف و با انواع پوره میوه و سایر طعم دهنده تهیه و سرو کرد، مانند فروماژ شکلاتی، فروماژ قهوه، فروماژ موز، فروماژ پرتقال، فروماژ توت فرنگی و…

 

چنانکه می دانیم استفاده انواع توت یا بِری در هنر شیرینی پزی و تهیه دسر جایگاه ویژه دارد. انواع نوشیدینی و دسرها را میتوان با این نوع میوه ها تهیه کرد همچون اسموتی، ماست طعم دار شده و فروماژ که از ساده ترین و در عین حال پر طرفدار ترین دسرها هستند. پس در ادامه این مطلب از آنجا که دسرهای حاوی انواع توت به خاطر رنگ جذاب و طعم لذیذشان خواهان بسیار دارند، با دستور تهیه فروماژ توت فرنگی به صورت مرحله به مرحله آشنا خواهید شد اما پیش از آوردن دستور لازم می دانیم کمی از خواص توت فرنگی بگوییم.

اول پوره توت فرنگی را آماده کنید. توت ها را در میکسر بریزید تا کاملا له شوند.ژلاتین را به روش بن ماری آماده کنید. ژلاتین را در ظرفی بریزید و آن را با 3/2 پیمانه آب جوش مخلوط نمایید و روی کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین به خوبی حل شود( ترکیب را هر از گاه مخلوط کنید).تخم مرغ ها را همراه وانیل و شکر در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا کرم رنگ و حجم آن دو برابر شود.ژلاتین حل شده و گرم را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به خوبی مخلوط کنید.خامه را کمی با همزن بزنید تا فرم بگیرد، آن را همراه پوره توت فرنگی با مواد قبلی مخلوط کنید.مایه فروماژ توت فرنگی را در ظرف مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.بعد از اینکه فروماژ توت فرنگی آماده شد آن را به شیوه های مختلف می توانید تزیین کنید.

فروماژ توت فرنگی
فروماژ توت فرنگی

 

 

 

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *