سس انبه خانگی بی نظیر

سس انبه خانگی

یکی از خوشمزه ترین میوه های گرمسیری انبه است که از آن محصولات زیادی بدست می آید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سس انبه خانگی بی نظیر را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه  سس انبه خانگی

  1. انبه 1 عدد
  2. نشاسته 1 قاشق غذاخوری
  3. زعفران دم کرده 2 قاشق چایخوری
  4. شکر 2 قاشق غذاخوری
  5. نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه سس انبه خانگی

انبه را به خوبی بشویید و با چاقو به دو نیم تقسیم کنید. هسته انبه را خارج کنید و با قاشق گوشت را از پوست جدا سازید. سپس آن را خرد کنید.انبه ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. کمی زعفران یا زردچوبه برای رنگ دهی به سس و همچنین کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.شکر را به مواد اضافه کنید. چند پالس بزنید تا مخلوط شوند.

مراقب باشید سس خیلی آبکی نشود.کمی از سس را تست کنید که نمک و فلفلش را متناسب با ذائقه خودتان تنظیم کنید.نشاسته را با آب سرد مخلوط کنید سپس در ماهیتابه بریزید. به آرامی سس را به نشاسته اضافه کنید و کمی با هم تفت دهید. سپس به ظرفی منتقل کنید سس شما آماده است.این سس که با میوه انبه تهیه میشود به مدت بیش از یک هفته قابل استفاده است.

 

طرز تهیه سس انبه با پودر انبه

یک قاشق غذا خوری پودر انبه را با سه دوم پیمانه سرکه سفید و نصف پیمانه آب به خوبی مخلوط کنید تا حدی که هیچ پودری باقی نماند.نمک و فلفل را اضافه کنید. سس را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.سس را هم بزنید و اجازه دهید تا به جوش بیاید و غلیظ شود. پس از این که غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید اجازه دهید خنک شود. سس هرچه خنک تر شود غلیظ تر خواهد شد.

 

Check Also

سس ریواس خوش طعم

یکی از خوشمزه ترین سس هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید سس ریواس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *