با فوت و فن های دم کردن قهوه ترک آشنا شوید

با فوت و فن های دم کردن قهوه ترک

یکی از قهوه های پر طرفدار ایرانی قهوه ترک میباشد. در ادامه مطلب زیر با فوت و فن های دم کردن قهوه ترک آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک

  1.  یک قاشق چایخوری دانه هاي قهوه ترک به ازای هر نفر« به شکل آماده به فروش می‌رسد»
  2. یک فنجان آب به ازای هر نفر «درصورت تمایل می توانید از شیر استفاده کنید»
  3. یک قاشق چایخوری شکر به ازای هر نفر«می توانید شکر را حذف کنید»
  4. یک ظرف قهوه جوش

 

 

با فوت و فن های دم کردن قهوه ترک آشنا شوید

در ابتدا به ازای هر نفر یک قاشق چایخوری پودر قهوه و یک فنجان آب سرد را درون قهوه جوش بریزید و هم بزنید. سپس اگر تمایل داشتید قهوه تان را شیرین میل کنید یک قاشق چایخوری شکر هم به ازای هر نفر به آب سرد و قهوه اضافه کنیدو ظرف قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به آرامی به جوش بیاید. پس از حدود ۵ دقیقه قهوه شروع به حرکت و بالا آمدن می کند و میتوانید به آرامی هم بزنید و پس از دو دقیقه ظرف قهوه جوش را از روی حرارت بردارید ودر فنجان ها بریزید.

قهوه ترک که از دانه هاي برشته شده قهوه تهیه می شود به خاطر طعم قوی و روش خاص تهیه و سرو آن یکی از نوشیدنی هاي محبوب در ترکیه و یونان و تعداد زیادی از کشور های جهان است. دراین نوشتار علاوه بر این که مهم‌ترین خواص قهوه ترک را بیان می‌کنیم با روش دم کردن و طرز تهیه قهوه ترک نیز آشنا می‌شویم و تاریخچه مختصری هم ازآن را میخوانیم.

 

پیشینه قهوه ترک

به گزارش پارس ناز: برادران لومودیس از نخستین افرادی بودند که قهوه یونانی سنتی «قهوه ترک فعلی» را آماده‌سازی و تهیه و به مردم معرفی کردند. درسال ۱۹۱۳ انها از روستای خود به شهر رفتند. پس از چند سال کارگری و کسب مهارت در زمینه تهیه قهوه درسال ۱۹۱۹ نخستین مغازه فروش قهوه را برای خود راه اندازی کردند. قهوه لومیدیس «Loumidis» به سرعت در بین یونانی ها و سایر مهاجران محبوب و معروف شد.

Check Also

دمنوش لیمو و پرتقال دلچسب

اگر میخواهید یک دمنوش خوشمزه را به شما آموزش دهیم طرز تهیه دمنوش لیمو و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *